Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 underlivet, hele magen? over navelen også?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Hadde bare vondt i ryggen. Kjentes ut som hekseskudd
ROFL Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 Hos meg kjentes det ut som menssmerter bare at magen også strammet seg. Det var ikke veldig vondt, men jeg skjønte jo etterhvert at det måtte være noe, siden disse "kynnerne" kom regelmessig.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Det kjentes litt ut som det gjør når du bruker muskelstimulator..om du vet hvordan det føles? men my vondere da
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 Det kjentes litt ut som det gjør når du bruker muskelstimulator..om du vet hvordan det føles? men my vondere da nei det har jeg aldri prøvd..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Det finnes ikke noe fasitsvar på dette. Alle kvinner kjenner riene på forskjellige måter. Noen kjenner det kun i ryggen mens andre kjenner det i lårene f.eks. Selv kjentes det ut som om magen min skulle revne.
Mamma´n til lillemor Skrevet 20. mai 2012 #8 Skrevet 20. mai 2012 Jeg kjenner riene som sterke menssmerter. Senere i fødselen følte jeg med nr to at jeg kunne kjenne at noe inni meg åpnet seg, høres litt rart ut men det var så mye tydeligere denne gangen. Så kjennes det etterhvert ut som om man må veldig på do. Jeg har ikke hatt smerter i ryggen under mine fødsler, men det er visst vanlig.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #9 Skrevet 20. mai 2012 Blir helt nervøs av dere, jeg. Jeg sliter med bekkenløsning, ryggsmerter, kynnere og alvorlig slitne magemuskler. Jeg har tenkt at jeg merker vel når det går over til rier, for jeg har tenkt at sannsynligheten er stor for at smertene da plutselig gjør at jeg står på alle fire og spyr. Men når dere beskriver det her, så har jeg alle de smertene allerede, i tak, dag og natt. Og jeg har "gjennomtrekk" i Hufsa. Jeg begynner å bli redd jeg ikke kommer til å skjønne noe før jeg plutselig ser et hode hengende ut der nede. Kan dere ikke gjøre et forsøk på å beskrive det enda med utfyllende og detaljrikt? Jeg skjønner at det er vanskelig, det er vel like vanskelig som å beskrive ens egen kjærlighet til sitt eget barn. Men gjør et lite forsøk for en stakkars plaga høygravid og sliten kvinne?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #10 Skrevet 20. mai 2012 Hehe, tro meg, du vil nok skjønne det før du "har et hode hengende ut der nede". For meg startet det som sterke menssmerter. Jeg hadde hatt kynnere i noen dager, men de ble stadig vondere og vondere og mer regelmessig. Jeg hadde ikke vondt i ryggen. Jeg var også usikker på om jeg ville skjønne det når det startet. I begynnelsen var jeg litt usikker, men etterhvert var det ingen tvil. Og ennå var det lenge til barnet kom ;-)
Rivjernet Skrevet 20. mai 2012 #11 Skrevet 20. mai 2012 Jeg skal love deg at når fødselen er i gang så merker du det! Det er forferdelig vondt, varer rundt 1min og når det er ca 5min mellom så skal du reise på sykehuset.
Tante Gustava Skrevet 20. mai 2012 #12 Skrevet 20. mai 2012 Jeg skal love deg at når fødselen er i gang så merker du det! Det er forferdelig vondt, varer rundt 1min og når det er ca 5min mellom så skal du reise på sykehuset. For å supplere, så er det så vondt at du må puste deg gjennom riene. Verden stanser opp mens de pågår
Rivjernet Skrevet 20. mai 2012 #13 Skrevet 20. mai 2012 Jeg skal love deg at når fødselen er i gang så merker du det! Det er forferdelig vondt, varer rundt 1min og når det er ca 5min mellom så skal du reise på sykehuset. For å supplere, så er det så vondt at du må puste deg gjennom riene. Verden stanser opp mens de pågår Ja det er ikke spesielt ofte at man: "Ops,der fødde jeg! Tenk at jeg ikke merket noen ting?!"
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #14 Skrevet 20. mai 2012 I mitt andre svangerskap var jeg mye plaget av kynnere som var vonde og som i perioder kom regelmessig, likevel var jeg ikke i tvil når fødselen virkelig startet. Da kom de oftere og var vondere. Riktignok tok det litt tid før jeg ble overbevist, men jeg hadde en sterk mistanke et par timer før jeg var sikker og da hadde jeg fortsatt god tid til å komme meg på sykehuset.
Iselilja Skrevet 20. mai 2012 #15 Skrevet 20. mai 2012 Jeg skal love deg at når fødselen er i gang så merker du det! Det er forferdelig vondt, varer rundt 1min og når det er ca 5min mellom så skal du reise på sykehuset. Jeg skjønte det ikke med nr tre, før jordmor ba meg begynne å presse. Trodde det var vonde kynnere som kom regelmessig (ett minutt rie, ett minutt opphold). Men da hadde jeg to veldig tøffe stjernekikkerfødsler bak meg, og smertene i den "vanlige" fødselen kom aldri opp mot de to første. Har også noen venninner som nesten ikke rakk sykehuset som førstegangsfødende fordi de ikke forstod hva som skjedde.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #16 Skrevet 20. mai 2012 Jeg skal love deg at når fødselen er i gang så merker du det! Det er forferdelig vondt, varer rundt 1min og når det er ca 5min mellom så skal du reise på sykehuset. Jeg skjønte det ikke med nr tre, før jordmor ba meg begynne å presse. Trodde det var vonde kynnere som kom regelmessig (ett minutt rie, ett minutt opphold). Men da hadde jeg to veldig tøffe stjernekikkerfødsler bak meg, og smertene i den "vanlige" fødselen kom aldri opp mot de to første. Har også noen venninner som nesten ikke rakk sykehuset som førstegangsfødende fordi de ikke forstod hva som skjedde. Er litt det der jeg mente. Selv om jeg er overbevist om at jeg selv kommer til å forstå det, altså. At rier ikke kan "blåses og prustes bort" slik jeg prøver å gjøre med alt jeg kjenner nå. Men jeg har allerede kynnere konstant, eller sånn omtrent hvert 3. minutt, jeg må puste meg gjennom annet hvert skritt jeg tar gjennom dagen, jeg må gå og konstant massere ryggen min, og det strammer overalt i magen, og det stikker oppi der, og ja... Smerter og ubehag kommer så gradvis midt oppi alt hverdagskavet at jeg ikke tenker over det, jeg blir bare plutselig sint, trøtt og ubrukelig. Men så går det liksom plutselig over i noen timer igjen, og slik går no dag'an. Derfor jeg etterlyser mer detaljrikdom, fordi jeg er redd for at nye smerter og vondter som jeg må puste meg gjennom bare kommer som en naturlig del av resten av smertene jeg kjenner, og at jeg brått burde vært på sykehuset allerede. (Jeg tror ikke seriøst at jeg kommer til å føde uten å merke det, altså. ) Hilsen #9
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #17 Skrevet 20. mai 2012 Jeg vil sammenligne rier med en bølge som bygger seg gradvis opp og blir større og større før den går tilbake igjen. Hos meg satt hovedsmerten i ryggen, men det kjentes fra tå til hodebunnen. Hvis du er i tvil på om noe er på gang går det an å ringe føden for en sjekk.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #18 Skrevet 20. mai 2012 For å si det rett ut så er det inni helvete vondt å føde!! Det er det vondeste og tøffeste man utsettes for i livet. Det er bare å forberede seg på at det blir en helsikes smertefull jobb. Ikke tro at du kan puste deg gjennom fødselsriene slik som du puster deg gjennom kynnerne du har nå. Sorry, men det er bare naivt og du kommer til å bli meget overrasket når fødselen starter skikkelig! Du kan sikkert gange smertene 1000 ganger det du har nå altså.... Ikke meningen å skremme, men du spurte...
Rivjernet Skrevet 20. mai 2012 #19 Skrevet 20. mai 2012 Jeg skal love deg at når fødselen er i gang så merker du det! Det er forferdelig vondt, varer rundt 1min og når det er ca 5min mellom så skal du reise på sykehuset. Jeg skjønte det ikke med nr tre, før jordmor ba meg begynne å presse. Trodde det var vonde kynnere som kom regelmessig (ett minutt rie, ett minutt opphold). Men da hadde jeg to veldig tøffe stjernekikkerfødsler bak meg, og smertene i den "vanlige" fødselen kom aldri opp mot de to første. Har også noen venninner som nesten ikke rakk sykehuset som førstegangsfødende fordi de ikke forstod hva som skjedde. Det at det kommer regelmessig med så lite mellomrom er jo et hint. Sikkert variabelt hvor vondt det gjør også. Har født 2 ganger og vært like overasket over å overleve hver gang! Syns virkelig det er helt grusomt og har aldri vørt i tvil når fødselen har startet. Håper jeg får en a-ha opplevelse denne gangen da!
Iselilja Skrevet 20. mai 2012 #20 Skrevet 20. mai 2012 Jeg skal love deg at når fødselen er i gang så merker du det! Det er forferdelig vondt, varer rundt 1min og når det er ca 5min mellom så skal du reise på sykehuset. Jeg skjønte det ikke med nr tre, før jordmor ba meg begynne å presse. Trodde det var vonde kynnere som kom regelmessig (ett minutt rie, ett minutt opphold). Men da hadde jeg to veldig tøffe stjernekikkerfødsler bak meg, og smertene i den "vanlige" fødselen kom aldri opp mot de to første. Har også noen venninner som nesten ikke rakk sykehuset som førstegangsfødende fordi de ikke forstod hva som skjedde. Det at det kommer regelmessig med så lite mellomrom er jo et hint. Sikkert variabelt hvor vondt det gjør også. Har født 2 ganger og vært like overasket over å overleve hver gang! Syns virkelig det er helt grusomt og har aldri vørt i tvil når fødselen har startet. Håper jeg får en a-ha opplevelse denne gangen da! Nr tre er en luring, vet du Lykke til!
Rivjernet Skrevet 20. mai 2012 #21 Skrevet 20. mai 2012 Jeg skal love deg at når fødselen er i gang så merker du det! Det er forferdelig vondt, varer rundt 1min og når det er ca 5min mellom så skal du reise på sykehuset. Jeg skjønte det ikke med nr tre, før jordmor ba meg begynne å presse. Trodde det var vonde kynnere som kom regelmessig (ett minutt rie, ett minutt opphold). Men da hadde jeg to veldig tøffe stjernekikkerfødsler bak meg, og smertene i den "vanlige" fødselen kom aldri opp mot de to første. Har også noen venninner som nesten ikke rakk sykehuset som førstegangsfødende fordi de ikke forstod hva som skjedde. Det at det kommer regelmessig med så lite mellomrom er jo et hint. Sikkert variabelt hvor vondt det gjør også. Har født 2 ganger og vært like overasket over å overleve hver gang! Syns virkelig det er helt grusomt og har aldri vørt i tvil når fødselen har startet. Håper jeg får en a-ha opplevelse denne gangen da! Nr tre er en luring, vet du Lykke til! Ja det har jeg hørt så jeg er meget spent på hvordan dette skal gå! Har maserier på 2 uken nå, så livet som høygravid er herlig!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #22 Skrevet 20. mai 2012 underlivet, hele magen? over navelen også? Jeg har ikke lest alle svarene, så det er mulig at noen andre sier dette... MEN.. du må huske at smertene som regel ikke kommer veltende over deg som en dampveivals.. Du vil ikke gå fra å tusle plystrende rundt til å stå tvikroket og spy!;-) Smertene øker gradvis. For meg kjentes det helt i starten som mensmerter (modnignsrier).. deretter lignet det mer på mageknip synes jeg.. og helt tilslutt var det en smerte som er vanskelig å sammenligne med noe annet... men jeg synes hele veien at det lignet mer på ekstrem mageknip enn på menssmerter..
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #23 Skrevet 20. mai 2012 For å si det rett ut så er det inni helvete vondt å føde!! Det er det vondeste og tøffeste man utsettes for i livet. Det er bare å forberede seg på at det blir en helsikes smertefull jobb. Ikke tro at du kan puste deg gjennom fødselsriene slik som du puster deg gjennom kynnerne du har nå. Sorry, men det er bare naivt og du kommer til å bli meget overrasket når fødselen starter skikkelig! Du kan sikkert gange smertene 1000 ganger det du har nå altså.... Ikke meningen å skremme, men du spurte... Jeg er egentlig forberedt på det, at det ikke er noen tvil den dagen de setter inn. Ble derfor litt overrasket over de første svarene i denne tråden (Jeg er #9 og #16, ikke HI). Ble derfor interessert i mer utdyping av smertene, fordi det hørtes liksom litt for enkelt ut, og fordi jeg allerede har vondt og ubehag alle de stedene selv. Og jepp, jeg spurte, men du skremmer ikke meg... (Jeg var allerede skremt opp... )
cheni Skrevet 20. mai 2012 #24 Skrevet 20. mai 2012 Jeg opplevde riene som menssmerter som kom regelmessig. Ikke så veldig vondt, noe som resulterte i at nr 2 kom ca 12 min etter at jeg kom inn på sykehuset. Med siste så ringte jeg inn og sa at nå er det i gang, men det er ikke vondt enda. Fikk beskjed om å komme inn, og hadde 4 cm åpning. Så det Må ikke være sinnsykt vondt for å være rier.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #25 Skrevet 20. mai 2012 Har født to barn. og er nå i uke 37 med nr 3. Lurer faktisk på det samme. Men vet jeg VET det når det virkelig begynner. Men husker det som menssmerter x 1000. Hadde nettopp en voldsom smerte i magen, magen ble kjempe hardt, varte sikkert i 30 sekund. Men det kom ikke flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå