Gå til innhold

Noen her som driver med Geocaching ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig oppdaget dette, og det er jo en glimrende aktivitet for ungene. Men vi må kjøpe GPSer, siden det er litt risky når de flyr rundt med mobiltelefonene.

Hvilken GPS bruker dere ? Vi har sett på en håndholdt fra Garmin til 750 kr på XXL. Men må nesten ha to, siden begge ungene vil lete.

Lurer på om denne er ok.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Jaa jeg har akkurat oppdaget Geocaching :D Junior er enda såpass liten at det interesserer han minimalt, men tenker det kan bli moro når han blir eldre! Skattejakt på høyt nivå hehe :)

Bruker telefonen enn så lenge jeg da, men det blir nok innkjøpt gps når den tiden kommer at junior skal løpe litt på egenhånd :)

Garmin generelt er et godt merke såvidt jeg vet, min erfaring med bil-gps er i alle fall god! Søk opp modellen på google og les tester og andres erfaringer med den, så får du fort oversikt over hva som er bra og mindre bra.

God caching! :)

Skrevet

Ok, takk for svar.

Her er ungene 8 og 4 år, og det passer utmerket. Eldste fyker gjennom skogen på leting, og minste prøver å holde følge. Kjempespennende - spesielt de boksene med innhold.

Har funnet et par i micro str, og de er jo ikke større enn en fingernegl. Kult !

Leste noen kundetilbakemeldinger på amazon nå, og de var veldig gode. Da blir det den tenker jeg.

Skrevet

Hva er dette for noe?

Skrevet

Vi har nylig oppdaget dette, og det er jo en glimrende aktivitet for ungene. Men vi må kjøpe GPSer, siden det er litt risky når de flyr rundt med mobiltelefonene.

Hvilken GPS bruker dere ? Vi har sett på en håndholdt fra Garmin til 750 kr på XXL. Men må nesten ha to, siden begge ungene vil lete.

Lurer på om denne er ok.

Ve

Vet flere på min tidl arbeidsplass drev med dette, men fikk ikke helt taket på hva det gikk ut på? Blir det nesten som orientering? Og hva er i boksene?

Jeg bor på et relativt lite sted, hvordan kan jeg vite om det er bokser her i det hele tatt? Har en gutt på 5,5 år, er det for ungt?

Skrevet

Søk på geocaching.com -det er det offisielle nettstedet.

Der kan du legge inn f eks, sandefjord, norway - og få opp alt som er i området.

Det finnes også en egen app der du til enhver tid får opp cacher i nærheten. Den er det vi har brukt.

Bare i Bergen er det gjemt mange tusen bokser, så det er garantert noe i nærheten av deg også.

Boksene inneholder småting uten verdi, som nøkkelknippe, kindereggfigur etc. Regelen er at om man tar ut en ting, må man legge en ny tilbake.

Det er heller ikke alle cachene som har bokser med ting. Noen er bittesmå, og har kun plass til logg.

Registrer deg på nettsiden for å få GPS koordinatene. Derfra er det bare å legge dem inn på gps eller mobil og følge denne. Som skattejakt, og et barn på 5 år vil kunne mestre dette fint. Spennende å finne "skatten" .

Og så er det litt mystikk rundt dette, for det er viktig at "mugglere" (folk som ikke vet hva geocacing er) ser hvor boksene er.

Skrevet

Flere her inne som dirver med dette ?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...