Gjest happyfeet<3 Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Lillemor begynner i barnehage i august, hun vil da være ca 15 mnd. Nå har hun en veldig fin døgnrytme, legger seg 19-1930 og sover til 08-0830, og en lur på dagen på 2 timer. Når hun begynner i barnehagen så må hun opp stort sett kl 07 men noen dager (1-2 pr uke) må hun opp 06.. :-/ Kjenner jeg gruer meg litt til å vekke henne så tidlig, men det går kanskje greit? Men spørsmålet er om jeg burde i løpet av sommeren fått inn en litt annen døgnrytme, vekket henne kl 07 på hverdagene så ikke overgangen til bhg blir så brå.. Noen med erfaringer? Og et annen ting jeg lurer på, er evt hva dere gir til frokost til disse små før de leveres i barnehagen? Vil tro frokosten i barnehagen er ca 0830 så hvis hun da leveres kl 07 så må hun jo få noe å spise.. Og hvis de spiser yoghurt i barnehagen er det dumt å gi enda en yoghurt til frokost?? (i forhold til fett og sukker..) Og nå som hun er over et år, kan de da stort sett spise samme mat som oss, så sant vi ikke salter ekstra? Jeg mener om Toro pose-saus er ok? Eller lasagne? Eller en pølse (u/skinn såklart)? Guuuud så mye man lurer på som førstegangsmor, hva skulle man gjort uten dib ;-)
Gjest Alimka Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Rytmen ville jeg ikke bekymret meg for, og jeg ville heller ikke styrt for mye med det i forkant. Nyt det så lenge du er hjemme med henne tenker nå jeg Antakelig vil hun fort tilpasse seg den nye rytmen. Det var i alle fall ikke noe problem her i huset, min var 12 mnd da hun begynte. Nå er hun 16 mnd og ting går veldig bra! Kan være jenta di får behov for å legge seg litt tidligere når hun må tidligere opp, og dere kan nok få en overgangsperiode med veldig trøtte ettermiddager. Men det går over Jenta mi leveres vanligvis ca. 7.45. Hun blir tilbudt frokost hjemme før vi går, fordi jeg og storebroren synes det er koselig med den rolige matstunden sammen før vi tar fatt på dagen, at det ikke bare blir til at jeg drar opp barna fra senga og putter dem i bilen og leverer dem nesten uten å ha fått sett dem. Det varierer hvor mye hun spiser da, så jeg har alltid nok mat i matboksen hennes til at hun kan spise i barnehagen (også). I både hennes og storebrorens barnehage (forskjellige) er standard at barna tilbys å sitte ved bordet og spise med en gang de kommer, enten det er halv åtte eller åtte eller sikkert senere også. Det er ikke slik at de venter til f.eks. 830 med å spise, de spiser underveis. Fra matpakka si begge steder. Og når det gjelder mat, så kan jenta di spise det aller meste nå ja
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Dere vil jo ha minst 3 dager tilvenning i bhg, og jeg ville heller ikke styrt med å endre noe på en fungerende døgnrytme før det. Min gutt er 15 mnd nå, og her soves det 19-06 og dubbes 12-14. Han får frokost i bhg 7.30, men får litt sammen med oss kl 6.30. Noe han kan spise selv för å spare tid.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 Det skulle være 8.30 at de spiser i bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå