Gå til innhold

Trenger hjelp ang budsjett over mat osv i uka!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Vi er en ganske stor familie med dine/våre opplegg, og har dem ca 50/50.. De ukene de er her blir det brukt ENORMT mye penger i mat, bare i helgen kan det gå over 2000 kr i mat.. Fatter seriøst ikke hva vi bruker dem på. Såå, det jeg lurer på.. dere som har ukesbudsjett og skriver storhandler fra fredag til fredag eller mandag til mandag, hvordan gjør dere det? Hva handler dere og hvor mye bruker dere i uka?

Blir evig glad for svar, for dette her kan ikke fortsette.. :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke budsjett, men jeg handler ca. 2 ganger i uka og da går det ca. 1800 kr. Så da går det vel med ganske mye penger i månenden.

Skrevet (endret)

Vi er to voksne og en 2-åring, og har tatt utgangspunkt i SIFO-tallene for vårt budsjett. 5800 til mat i måneden, og stort sett er dette null problem. Det er når vi ikke er flinke til å storhandle eller har hatt mye overnattingsbesøk at vi går over budsjett.

Vi handler stort sett hver tirsdag/onsdag og på lørdag. Bruker mye ferske råvarer/grønnsaker som vi ikke liker å ha liggende for lenge. Handler ikke på nærbutikken, men kjører heller 15 minutter for å handle billigst mulig. Vi er kvalitetsbevisste samtidig som vi ikke ser poenget med å kjøpe merke-pasta f.eks. Kjøper stort sett ikke billigmerker, men ser at vi kunne spart mye penger på det.

Planlegging sparer vi mye penger på, det er de småturene på butikken som koster!

Endret av Mor Stratos
Skrevet

Vi handler for 6000 i mnd, to voksne og to barn. Handler en storhandel eb gang i uka og en påfylling med brød, melk, frukt ig grønnsaker.

Brukte mer da jeg var i perm for da handlet jeg litt hver dag.

Syns ikke det er noe problem og holde egentlig, spiser det vi har lyst på og sunn mat.

Kjøper lite godteri og brus da, bruker billigprodukter hvis kvaliteten er bra og kaster aldri råvarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...