Gå til innhold

Fabelaktig.... ang snoking i journaler...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fælt! På sykehuset registreres det automatisk i dokumentloggen i journalen når man åpner er journaldokument. Jeg synes det er skummelt at man ønsker et journalsystem som er felles for alle, slik at notater fra fastlege, sykehus og andre skal være lett tilgjengelige. Jeg vil ikke at NOEN skal ha tilgang til min komplette sykehistorie og alle notater. Viktige konflikter som allergier og pårørende derimot er ok...

Å ha en logg somfungerer er ingen garanti for at ingen snoker i journalen din, men det gjør jo at du kan få det bekreftet snoking dersom du først har hatt grunn til mistanke.

Skrevet (endret)

Det er jo helt vannvittig! :o Enda godt det er blitt oppdaget, og utrolig synd at det kommer til å ta alt for lang tid før dette "smutthullet" er tettet.

Nå har jeg heller aldri skjønt hvorfor i all verden folk ønsker å snoke i andres journaler, og hvordan man har tid til å gjøre slikt i arbeidstiden heller. Tenk hvis man plutselig får vite noe man overhodet ikke ønsker å vite om en person?? I tillegg blir jeg alltid sjokkert over at folk er villig til å risikere jobben sin fordi man er nysgjerrig. Syke, syke folk.

Dessuten: Hvis jeg nå først har en ledig fem-minutter ila arbeidstiden bruker jeg den heller på å gå ut å trekke frisk luft eller sjekke facebook. Hehehe...

Endret av Soon to be mum

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...