Gå til innhold

Sjalusi.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha mitt første barn med samboer nå. Men sliter innimellom med tanken på at han har fra før. Det som plager meg er at han har gjort dette før med en annen dame (graviditet,fødsel, barselstid osv) , som også har gitt han det største her i verden og som han har så mye kjærlighet til. Det har hun gitt han. Hadde nok forstått det bedre om jeg selv hadde et fra før.. :( Hater å føle det sånn! Og nei.. jeg var ikke klar over at disse følelsene ville komme før jeg gikk inn i forholdet med han. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett blir det en ny situasjon for ham også! Han har ny samboer, dette er ett nytt barn, ingen svangerskap og fødsler er like,og ikke minst skal han nå bli to barns pappa! Alt vil fortsatt være like nytt og spennende selv om han har ett barn fra før.

Og tenk hvor heldig du er som har en kjæreste som har vært gjennom dette før, og vet hvor sentimentale og følsomme kvinner kan bli under svangerskapet og en stund etter. Han vil sikkert på grunn av sin erfaring også være en veldig god støtte under fødselen,nettopp fordi han vet sånn ca hvordan det går for seg i de fleste tilfeller :)

Tenk på dette som noe positivt, for det er kun det det er :)

Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon, samme tankene. Men det ble en veldig positiv opplevelse for meg. Jeg også følte på en slags sorg/sjalusi på at dette var første gang for meg, og følte at han kanskje ikke gledet seg like mye i og med han hadde gjort dette før osv, MEN, Du føder ikke på samme måte som den andre, dermed blir det en helt ny opplevelse for han også, det er ett nytt barn som kommer og dermed LIKE spennende for han. Jeg synes det er positivt for når jeg er usikker så spør jeg han, han hjelper mye til siden han faktisk kan det :-)) Han spør også meg om råd om ting, siden jeg går hjemme med barnet og kjenner på en måte barnet "best".

Så er det meget positivt at han har barn fra før, for da ser du faktisk hvilken pappa han kommer til å bli. Jeg valgte han mye ut i fra det, for jeg ser hvilken fantastisk pappa han er for sine barn, og det ser jeg han er for vårt barn også.

Så ja, tenk positivt på det:-)

Skrevet

Tusen takk for gode råd! :) Er nok bare jeg som plager meg selv for mye med dette. Det er bare ikke så lett å legge til siden, da jeg innerst inne ønsker at dette er like nytt for oss begge. At vi opplever å bli foreldre for første gang sammen. Den sjansen har jeg "sløst" bort i livet føler jeg.. men jeg må jo bare se det positive i det nå når jeg står i den situasjonen. Prøve iallefall! Så håper jeg den sjalusi følelsen forsvinner.

Skrevet

Kjenner meg igjen her jeg også... veldig! :s

Skrevet

Jeg hadde den følelsen selv, helt til etter fødselen, da var alt glemt og jeg ser hvilken hærlig pappa han er til gullet og at selv om han har vært igjennom det før, så spiller det faktisk ingen rolle :-) Håper det blir slik for dere også!

Hilsen #3

• 4 uker senere...
Skrevet

Han har aldri fått barn med deg før, han har aldri fått dette barnet før, han har aldri fått barn før og faktisk hatt tryggheten som det å ha vært gjennom det før gir.

Alt han gjør nå gjør han for første gang med DEG, fordi han vil ha barn med DEG. Dette barnet kan aldri bli det samme som eller settes i skyggen av det andre barnet hans - dette er et unikt barn som han har valgt DEG å være mor til!

Denne mannen har erfaring som gjør ham til mannen du er glad i i dag - og hans første barn er en del av denne erfaringen som har gjort ham til den han er og som gjorde at du falt for ham. Prøv å sette pris på det i steden for å ødelegge for deg selv med negative tanker. Du har et valg - du kan velge å være sjalu og deppe pga at han har fått et barn før (men da fornekter du også en god del med den mannen).... eller du kan sette pris på at tross erfaringen (som kommer dere alle til gode) så har han valgt DEG å oppleve det med nå, det er deg han ønsker å oppleve dette med, og DERE to har aldri opplevd dette sammen. Fokuser på DERES opplevelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...