Gå til innhold

Forholdet til min mor blir bare verre og verre med årene:((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit hun alltid har vært streng og det har sjelden vært at jeg har fått noen stor innflytelse på hverken det ene eller andre.

Nå har jeg selv egne barn og hun blander seg inn i når vi bør pusse opp og hva vi bør bruke ferie og skattepengene våre til. Nå trenger vi sårt nyere bil da vi har svidd av hele 36.000 kroner på verksted på nesten 1 år og det er ting som har vært veldig nødvendig for og kunne ha en bil som går, bilen vår er 13 år og kjørt ca 200.000 km og vi har sett på et par biler som er aktuelle, men ifølge min mor trenger vi ikke noen nyere bil nå siden vi har brukt så mye penger på reprasjoner:(

Hun mener vi bør bruke minimalt med penger på ferie og heller ta ungene med på teltur, fisketur etc enda vi har planlagt en tur til Sverige og Danmark med et vennepar som har barn på vår alder. Tenk så skuffet de blir om vi sier at vi ikke kan reise:(

Hver eneste måned er det telefoner med hvor mye vi har utbetalt og slikt, jeg pleier normalt sett alltid og lyve for hun har jo ikke noe med det.

Hun blander seg inn i hva jeg kjøper av klær og sko til barna og er det ikke ecco sko til hverdags er det jo nesten fy fy!

Jeg kjøper stort sett skikkelige joggesko som adidas og nike til barna på xxl der prisen er lavere og ecco er det mer sjeldent for jeg synes ikke 899 er verdt prisen, men vintersko kan jeg gjerne bruke så mye på sko.

Er så sliten av og ha det slik, mulig jeg bare bør kutte kontakten helt da jeg snart ikke orker mer.

Hva synes dere andre jeg bør gjøre? Nytter ikke snakke med henne for det har jeg gjort ex antall ganger:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å sette grenser? Hun tvinger deg ikke til å fortelle om økonomien deres? La henne fortelle, men la det gå inn ene øret og ut det andre.

Skrevet

Huff - det høres veldig slitsomt ut. Du trenger å sette grenser for din mor, det er i hvert fall tydelig. Det behøver ikke være slik at du bryter med henne, men f.eks sier at "dette har vi bestemt oss for å ikke diskutere med andre" når hun vil ha informasjon om økonomi og forbruk. Med andre ord, stopp tilgangen hennes på informasjon og prøv å pense samtalen inn på henne og hennes liv;)

Skrevet

Herregud. kutt ut hele dama en periode, si ifra at det har hun ikke noe med, hvis hun vil hjelpe dere/se dere så får hun være høfflig og hyggelig og legge den drittslengingen av seg før hun kommer!

Helt seriøst, hun har ingen verdens ting med å mene noe om eller blande seg i deres økonomi!

Skrevet (endret)

Enig i at du må begrense tilgangen hennes på informasjon. Hvis hun reagerer på hva dere kler og skor ungene deres i så kan hun jo kjøpe det HUN mener er riktig i jule- eller bursdagsgaver? Når hun har andre forslag til hva dere bør gjøre i ferien for eksempel, kan du jo si noe sånt som "god idé, men det må bli en annen gang. Nå skal vi nemlig ..." Da gir du henne litt av det hun vil høre, samtidig som du ikke gjør som hun sier. Uff, ikke noe som er verre enn mødre som vet best altså! :)

Endret av NoraLill82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...