Gå til innhold

Permisjon- feriepenger og/eller permisjonspenger?


Anbefalte innlegg

Skrevet

I juni pleier jo feriepengene opptjent fra i fjor å komme. Men i år har jeg jo permisjon, og det jeg lurer på da er om jeg vil få både penger fra nav i juni, i tillegg til feriepengene, eller om nav vil kutte permisjonsutbetalingen, og i hvilken mnd vil de eventuelt gjøre det?

Jeg skal ha ferie i 5 uker, i hele juli+ 1. uken august, og dette har jeg jo skrevet i søknaden om permisjon til nav, men i brevet (innvilgelse av permisjon) fra dem står det at jeg må ettersende når ferien skal være, tidligst 7 uker etter fødsel.. Da vil jo jeg være ferdig med ferien... Merkelige greier dette her synes jeg...

Ok, på tross av rotete innlegg, håper jeg på noen kan svare meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Får du feriepenger fra jobben eller nav?

 

Hvis du får fra jobben, får du feriepengene som normalt i juni, i tillegg til permisjonspenger fra Nav. I Juli og første uken i August får du ikke permisjonspenger. Det vil si at du ikke får noe utbetaling når du har ferie. Så feriepengene du får nå i juni må du spare til Juli og august når du har dine fem uker ferie.

 

:-)

Skrevet

Supert :) Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...