Gå til innhold

Ekstrem kvalme, hva gjør dere ?


Tuttifrutti81

Anbefalte innlegg

Har ikke meldt meg inn her enda, men venter mitt 3. Barn i desember. Med de 2 første slet jeg med ekstrem kvalme og var sykemeldt fram til uke 13. Denne gangen er det enda verre, jeg får ikke i meg verken mat eller drikke, og kaster opp alt jeg prøver å få i meg, kan glatt kaste opp 4 ganger i timen på tom mage. Ligger forresten til køys på 2. Døgnet og har null krefter til å stå opp, bare jeg snur meg i senga vrenger magen seg. Dette går jo ikke i lengden når jeg har flere barn +++.

 

Hvor ekstremt skal d bli før det blir gjort noe med ?

 

Noen med erfaringer, tips og råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med legen da du kanskje kan bli bedre av noen piller du kan få på resept.

 

Ellers er andre tips akupunktur. Lykke til og god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjalp ikke noe annet enn innleggelse, medisiner og intravenøs næring. :(

 

Jeg hadde lagret nummeret til Gyn. sengepost siden sist (2007), og ringte dit når vekten bare raste samtidig som jeg bare lå i senga og ville sove (eneste gang jeg ikke var kvalm). Fant ut at det var bedre å ringe direkte enn via legevakt, siden jeg var innlagt der sist også.

 

Fikk beskjed om å komme for en sjekk og ble lagt inn for noen dager. Næring og kvalmestillende. Men ble ikke helt kvitt kvalmen, så måtte tilbake uka etter. Endte til slutt med å bruke Zofran og Stemetil sammen, etter å ha prøvd Postafen og Afipran... :/

 

Fullgåtte 13 uker i morgen, og trenger nå kun Postafen om morgenen, men må ha Zofran på ettermiddagen når kroppen begynner å bli sliten....

 

Ring legen din, be om kvalmestillende, evt at de ringer gyn for deg. De sjekker urin, om du trenger væske, for man blir ikke bedre av medisiner om man fortsatt er "uttørket".

 

God bedring!!!

Endret av Nordhagenjentene :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...