Gå til innhold

Trenger sminkehjelp... bare Minerals...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt elendig på å sminke meg, og enda verre til å se hvilke farger jeg skal bruke.

Har fått anbefalt av hudpleier å bruke foundation golden fair original av merket bare Minerals. I følge fargekartet i et hefte jeg fikk med, vil det si at jeg har lys hud, med varm undertone. (At jeg har lys hud var jeg vel strengt tatt klar over, jeg er ganske blek....)

Men jeg skulle jo en gang i blant brukt noe mer enn foundation, for eksempel en rouge, og concealer (har mørke ringer under øynene).

Men hvilke farger??

http://www.dermanor.no/files/dermanor.no/Documents/bm53_Fargekart%202011.pdf

Er primer et "must"? Brukes det i tillegg til fuktighetskrem? Før eller etter fuktighetskrem?

Bruker dere concealer før eller etter foundation?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... Ikke så lett å svare på egentlig. Jeg bruker den fargen som heter fair, og ser på fargekartet her at den og golden fair ikke er så langt fra hverandre.

Samtidig bruker jeg concealer i farge bisque, og synes ikke den fargen som er illustrert på fargekartet stemmer over ens med det pudderet jeg har. Jeg legger foundation først og deretter dekker jeg over det som ikke foudationen dekker med concealeren om det trengs.Det er ikke alltid jeg bruker foundation heller, men bruker da litt concealer på "utsatte steder" før jeg bruker litt all-over face colour.

Ellers bruker jeg all-over face colour i warmth. Man skulle jo tro at det blir veldig mørkt når jeg har såpass lys hud som jeg har (tydeligvis lysere hud enn det du har), men det blir det ikke i det hele tatt. Jeg blir ikke seende ut som en sånn oversminket dame med unaturlig mørk hudfarge. Det kommer selvsagt an på hvor mye man bruker da, men jeg bruker veldig lite, og får da en effekt hvor jeg bare ikke "ser syk ut" men får en mer naturlig hudfarge. Vanskelig å forklare dette kjenner jeg. Hehehe...

Jeg har blush i en farge som heter kiss. Ser ikke den på det kartet du har der.

Jeg har primer både til ansiktet og til øynene, men bruker ikke dette hver dag, bare når jeg skal noe som gjør at jeg ønsker at sminken skal være spesielt varig. Legger da vanlig hudkrem og øyekrem først, lar det trekke inn før jeg legger primere. Lar dette tørke litt før jeg legger sminken.

Skrevet

Hmmm... Ikke så lett å svare på egentlig. Jeg bruker den fargen som heter fair, og ser på fargekartet her at den og golden fair ikke er så langt fra hverandre.

Samtidig bruker jeg concealer i farge bisque, og synes ikke den fargen som er illustrert på fargekartet stemmer over ens med det pudderet jeg har. Jeg legger foundation først og deretter dekker jeg over det som ikke foudationen dekker med concealeren om det trengs.Det er ikke alltid jeg bruker foundation heller, men bruker da litt concealer på "utsatte steder" før jeg bruker litt all-over face colour.

Ellers bruker jeg all-over face colour i warmth. Man skulle jo tro at det blir veldig mørkt når jeg har såpass lys hud som jeg har (tydeligvis lysere hud enn det du har), men det blir det ikke i det hele tatt. Jeg blir ikke seende ut som en sånn oversminket dame med unaturlig mørk hudfarge. Det kommer selvsagt an på hvor mye man bruker da, men jeg bruker veldig lite, og får da en effekt hvor jeg bare ikke "ser syk ut" men får en mer naturlig hudfarge. Vanskelig å forklare dette kjenner jeg. Hehehe...

Jeg har blush i en farge som heter kiss. Ser ikke den på det kartet du har der.

Jeg har primer både til ansiktet og til øynene, men bruker ikke dette hver dag, bare når jeg skal noe som gjør at jeg ønsker at sminken skal være spesielt varig. Legger da vanlig hudkrem og øyekrem først, lar det trekke inn før jeg legger primere. Lar dette tørke litt før jeg legger sminken.

Takk for svar. Tar gjerne i mot flere svar, dersom det er andre som har flere tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...