Gjest Miryks Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Tidligere jobbet jeg i stall, og i lunsjen pleide jeg å svippe innom facebooken. Denne dagen det gjelder, gratulerte jeg et vennepar med babyen de fikk på morgenen. Rett etter lunsj tar sjefen meg inn på kontoret og sier at hun synes det er utrolig uprofesjonelt av meg å sitte på facebook i arbeidstiden. Hva om noen av klientene våre så det?! (Klientene våre bestod av ryttere med spesielle behov). Jeg kremtet, og nikket i retning av dataskjermen hennes. Og hvilken fane var oppe? ...Facebook Youtube var også der, gitt. Og finn.no/hester. Sa at JEG satt hvertfall i lunsjen vår, og ikke i selve arbeidstiden. Etter det sa hun ingenting om facebook i arbeidstiden Flere som har sjefer eller ansatte som har bæsja på leggen de kan fortelle om? :>
Cimorene Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Hadde når jeg gikk på vgs en sjef som nektet meg å komme i nærheten av dataen når jeg var forkjølet. Måtte da skjønne at dataen kunne få virus! Sjefen var en mann på rundt 55 år, ikke heeeelt data-savvy. Og så jobbet jeg med en dame som brukte lesebriller. Hun satte de gjerne på hodet når hun ikke brukte de, men glemte at hun hadde de der. En gang skjelte hun ut en annen ansatt hun hadde hatt noen gnisninger med tidligere og beskylte henne for å ha stjålet de. Bl.a. truet med hun med å anmelde henne og skulle sørge for at hun mistet jobben. Hun andre fikk ikke inn et ord, helt til brilledamen plutselig så speilbildet sitt i et vindu. Ble helt stille og knallrød i ansiktet, hun sa ikke et ord, bare snudde seg og gikk. Tror det ble tatt opp av sjefen inne på kammerset for plutselig ble hun brilledamen såååå snill og blid en stund.
Gjest Antarctica Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Hihi, morsomt! Syns ellers at det man gjør i lunsjen skal arbeidsgiver ta lang fart og drite i, med mindre man har betalt lunsjpause.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 hvorfor er forskjell når man har beltalt lunsjpause?
Gjest sug lut Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 hvorfor er forskjell når man har beltalt lunsjpause? Betalt lunsj er jobbens tid. Ubetalt lunsj er din tid.
Musemorbr / Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 En venninne sluttet i en kioskjobb da vi var tenåringer, fordi det var så strenge krav til smiling. En ting er å smile når du har en kunde, og til dels også når det er kunder i kiosken. Denne sjefen krevde at hun skulle smile også når det ikke var noen der. Hun kunne jo aldri vite når noen kom inn, og da ville han at hun skulle være smilende i det de så henne, selv når hun ikke hadde sett dem enda. Altså et krav om 8 timers konstant smil. Det taklet hun ikke. Hvem ville vel gjort det?
Gjest Antarctica Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 En venninne sluttet i en kioskjobb da vi var tenåringer, fordi det var så strenge krav til smiling. En ting er å smile når du har en kunde, og til dels også når det er kunder i kiosken. Denne sjefen krevde at hun skulle smile også når det ikke var noen der. Hun kunne jo aldri vite når noen kom inn, og da ville han at hun skulle være smilende i det de så henne, selv når hun ikke hadde sett dem enda. Altså et krav om 8 timers konstant smil. Det taklet hun ikke. Hvem ville vel gjort det? I alle dager. Kunne de ikke bare sette inn et storebror-kamera, og sjekke at alle smilte? Hvis jeg kom inn i en kiosk og dama sto og smilte før hun fikk øye på meg, ville jeg tro de hadde ansatt en skrulle.
Musemorbr / Skrevet 20. mai 2012 #8 Skrevet 20. mai 2012 De hadde kamera også, rettet direkte mot de ansatte. Visstnok fordi han var redd ansatte skulle forsyne seg fra kassen. Men den slags overvåkning tror jeg er lov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå