Gå til innhold

Er det vanlig å bli matforgiftet i Tyrkia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser i morra, og har plutselig fått for meg at vi kommer til å bli matforgiftet.... Uæææh...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri blitt det. Men en kollega ble det etter en dag på en partybåt med mye drikke og isbiter laget av det lokale vannet...

Skrevet

Jeg har aldri blitt det, det går nok bra, god tur!

Skrevet (endret)

vi ble det, eller vet ikke om det var matforgiftning. men vi ble syke.. diare .. ikke kvalme eller oppkast.

vi ble innlagt på sykehus ett døgn med intravenøst.. kjære vene for ett styr.. hehe... men det gikk veldig bra alt sammen.

ett tips forsikringselskapet sa til oss var at vi MåTTE bytte håndkler hver eneste dag.. alle håndklene... det gjorde vi ikke nemlig... vi byttet dusje håndkler.. men ikke badehåndklene som vi bar rundt på.. tenkte ikke på å bytte de, for brukte de jo aldri. men det er klart de var fulle av bakterier de vettu.. fra barstoler og solsenger og fra bassengkanten

Endret av nasse nøffen
Skrevet

tenk før du putter noe i munn, så går det bra... vi var en gjeng på 12 som var i Egypt for 2 år siden... vi hadde hver vår natt på WC, for å si det sånn, og hver gang snakket vi om hva vi hadde spist kvelden før... salatblader gikk igjen, ikke bra, trolig rester av jord på dem... svelget vann i dusjen gikk igjen, ikke bra... kjøtt som "henger i sola" til middag (kebab på gata), ikke bra... fisk som kjentes ut som den var rå...osv.

jeg har vært i Tyrkia 4 ganger, aldri reagert på noe der...

Drikk masse flaskevann, ikke drikk noe med isbiter, puss tenner i flaske vann, spis mye brød, skrell frukten, se om resturanten har grill, spis grill-mat og be om å få denne "well done"... og det er ikke særlig lurt å legge ut på oppdagelsesreise, blandt de "innfødde" og prøvesmake på lokale retter...

god tur - kos dere, og husk at de selger Wasa knekkebrød på de fleste supermarkeder...

Skrevet

Har vært der 7 ganger, aldri blitt syk. Ikke reisefølget heller.

Skrevet

KJenner en fam som ble syke hele gjengen.

MEN bruk reglene: Kok det, stek det, skrell det eller glem det! (det skader ikke å tørke av bestikket med servietten før bruk heller)

Har alltid gjort det og aldri blitt syk selv ved besøk i u-land, egypt osv.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Aldri vært syk hverken i tyrkia eller egypt. Og jeg spiser salat og frukt også. Har mer trua på at man blir syke av å drikke kaldt...

Skrevet

Har vært i Tyrkia 10 ganger, aldri blitt dårlig der nede.

Men en gang ble jeg matforgiftet av flymaten på vei ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...