Gå til innhold

Kan sjefen tinge meg til å bruke bh?

Anbefalte innlegg

Gjest Miryks
Skrevet

Shait, er det fremdeles liv i denna tråden?

Jeg var forøvrig på den nye undertøysbutikken her i dag. Kjøpte en fantastisk ny BH, kosta halve skjorta og litt av trusa, men endelig er jeg ute av mine kjedelig hvite og sorte ammebh'er!

Deilig å ha på, og det var rett før jeg ble kåt på meg selv der jeg stod og studerte tvillingene i nytt innpakningspapir.

Kosta til og med på meg matchende truse, så nå har jeg mitt første hele undertøysett!

Oh yeah.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gamlesjefen min hadde ganske store brystvorter som syntes godt gjennom både bh og genser. Har aldri hørt verken kunder eller kollegaer klage eller i det hele tatt snakke så mye om det.

Ps: dette var i en butikk der vi snakket med kunder hele tiden.

Skjønner ikke at det er så mye å henge seg opp i. Vi har da alle pupper i forskjellige former og størrelser. Det må da være helt greit å velge å gå uten bh.

Skrevet

Jeg tror jeg leste ganske langt her oppe at HI sier at det ikke var brystvortene som var problemet. og i tillegg så er det faktisk slik at om jeg bruker bh som er uten ekstra polstring så vises brystvortene mine gjennom genseren. Det er jo slik at de er der, man kan ikke gjøre noe med at de er der, de er en del av kroppen vår, akkurat som ørene, tærne, fingrene osv. hva er problemet? mange bher som ikke er vattert former ikke brystene noe serlig heller. jeg bruker slike tynne sloggi bher til vanlig, og brysvortene vises jo naturligvis gjennom om jeg fryser. men jeg ser ikke problemet med det. at brystvorter har blitt sexualisert er ikke et argument. hår er for mange også noe som skal vises bare for deres egen ektemann derfor må muslimske kvinner dekke til håret sitt, men er det riktig?

jeg synes ikke det er riktig at sjefen krever at HI har på seg BH på samme linje som han ikke kan kreve at hun dekker til håret sitt på grunn av sjenanse for kundene. Jeg synes mange av argumentene i svarene HI har fått i denne tråden er helt på jordet. man skal bruke BH bare fordi det er normen.. og fordi alle vet at slik gjør man. eller fordi det er ubehagelig å se på om noen ikke har det. det er ikke så fryktelig vakkert å se på noen av de kvinnfolka som kler seg i litt for korte gensere og flesket tyter ut over buksa heller, men vi kan ikke tvinge dem til å kle seg annerledes eller snøre sammen muffinsen over buksa.

Stå på ditt HI!

Skrevet

Jeg bare lurer... hadde det vært helt i orden at en kvinnelig lærer på ungdomsskolen til sønnen din også gikk uten BH med knoppede bryster?

Eller hadde du syntes det var supert om din manns nærmeste kollegas knoppede bryster til en hver tid var til livlig skue for din mann?

Nei, kvinner skal ikke friste menn. Det er slikt man har burkha til, for at gutter i ungdomsskolealder og gifte menn skal slippe å få sine rene tanker besudlet av dårlige, umoralske kvinner. Er du æresmedlem av Taliban, eller? Min sønn i ungdomsskolen er opptatt av jenter i ungdomsskolen, og min mann er opptatt av meg. Verden er full av nakne boobs, de fleste av dem falske. Det er 100 år siden en brystvorte var i stand til å sjokkere noen i Norge.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Fikk selv pepper i sommer. Det var to dagers dugnad på barnehagen og jeg hadde på meg en romslig college genser og olabukse. Jeg bruker 80g og får av og til vondt etter stroppene så jeg synes det var lettere uten, de fleste var jo også veldig casual kledd.

Bestyrerinnen virket irritert og ville snakke med meg etter vi var ferdig, jeg gidder ikke å skrive ned alt hun sa, men tydlig at det hadde plaget henne veldig.

Anonym poster: d3b4d6cedb51895d247ac3a20f795e1c

Skrevet

Man kan nok også nekte en mann, i kunderelatert yrke, om og skippe buksa som viser hvilke side han "Legger den" til ...Netopp av den grunn at det er til sjenanse fra kundene.

Jeg har selv tatt meg i og la være og gå inn på ulike butikker når bestemte ansatte har vært der. Jeg går ikke inn for og be om råd om klær, når jeg ser at den ansatte som er kledd helt ut "av tiden" er på jobb, av frykt for at det blir HUN som må hjelpe meg..:Jeg går ikke inn på lokale elkjøp når "gamlefar" selv på nesten 80 er alene på jobb. antar han ikke kan hjelpe meg med mitt dataprogramproblem....(jeg VET jo ikke om det faktisk er slik, men gidder ikke bruke ekstra tid på slik tull, på en måte...)

Nå virker jeg frytkelig fordømmende, og forutintatt ser jeg, men siden dette er situasjoner jeg IKKE bryr meg og og bli kjent med folk/skaffe meg venner, så BLIR det utseende eller "the appearance" som helt og holdent avgjør hva jeg synes om en person i en slik situasjon...Og ja, da kan dette hindre at jeg går innom det servicestedet og heller velger et annet.

Så sjefen kan kanskej ikke tvinge deg med loven i hånd, men om han/hun kan bevise at folk blir støtt, så antar jeg han evt kan si deg opp etterhvert, om han viser at han taper på og ha deg i det stilling du er i....

Og om bh- er tvangstrøye, så har dere ikke riktig BH..Uansett størrelse er det godt for byst og rygg og få den avlastin en GOD BH gir. Og synlig ebrystvorter ER ikke sexy, fint elelr noe,bare kvalmt og ekkkelt og flaut..Og de vises, om man ikke har bh.....

Anonym poster: 306ac3911684924613a7143dad3eb1da

Skrevet

En ting er om det er styg, trashy og alt dere nevner; men er det grunn nok til at hun skal pålegges å gå med BH? Om puppene ikke strutter langt til himmels og brystvortene vises.. Da ser jeg ærlig talt ikke problemet!

Skrevet

Jeg vil se bilde! Kan ikke si hva jeg synes uten å ha sett :-)

Anonym poster: ed4cc0f199678a8cfd1c76ccd837c28e

Skrevet

Og mtps brystvorter så er det ikke verre enn å kjøpe teip til å ha over

Anonym poster: ed4cc0f199678a8cfd1c76ccd837c28e

Skrevet

Oida så egosentrisk :)

Meg meg meg meg meg.

Jeg skjønner at det blir en prinsippsak for deg, men man kan faktisk ikke bare ture frem som man vil. Velg dine kamper med omhu sier nå jeg... og en Bh i arbeidstiden er virkelig ikke verdt å kaste bort tid og energi på.

Når man omgåes andre mennesker, så burde man kunne vise såpass hensyn at man unngår å sette dem i unødvendig ubehagelige situasjoner. Spesielt når de ikke har stort annet valg enn å forholde seg til deg.

Jeg driter i det for å være ærlig, men noen har tydelig blitt støtt av dette. Da bør man ha selvinnsikt nok til å skjønne at kanskje ikke alle er enig i at brystene dine er en fantastisk ting som MÅ sees.

Å gå til media vil etter all sannsynlighet slå tilbake på deg, men man vet jo aldri.

Skrevet

Jeg har faktisk vært i en liknende situasjon som sjef. Mine ansatte jobber ute, uten kundekontakt, så den delen av det er ikke noe problem. Likevel var det to menn som klaget på at noen av damene var for lettkledde når de gikk i bikinioverdel på en varm sommerdag. Mennene gikk selv i bar overkropp.

For meg var det da en selvfølge å fortelle dem at det fikk de godta eller så fikk de finne seg en annen jobb.

Anonym poster: acd9b74f67b5a4bc67f93bc23df08ba6

Skrevet

Nå regner jeg med at HI har funnet en løsning så gammel som tråden er, men om andre kommer i samme situasjon kan de jo skaffe seg en BH i sekstitallsfasong. De som ser ut som en trakt kunne vært morsomme å se igjen. Da hadde i hvertfall "snerpene" fått noe å glo på:).

Anonym poster: acd9b74f67b5a4bc67f93bc23df08ba6

Skrevet

Det jeg reagerer på er at HI, og mange som støtter henne,- faktisk mener hun må slippe BH, siden "Ingen kan se hun går uten"? En del av "uten-BH forkjemperne" kveler sine egne argument med dette. De sier indirekte at siden puppene er "perfekte" og ikke bør være til sjenanse for andre, ei heller misunnelse, så bør hun få gå uten. Det synes ikke at hun ikke har på BH...........Hadde hun hatt" jur", med brystvorter pekende mot stortoås. så burde hun derimot bruke BH.???? .DET er hva jeg leser at HI og andre mener....Jeg mener det bør være likt for alle. BH er et "Minimumsplagg, på lik linje med bukse/skjørt som SKJULER truse når man setter seg ned/bøyer seg. På lik linje med at hotpants og skjørt som viser rumpekanten ikke passer seg på jobb. Kundekontakt eller ikke. Selv ikke med tykk/ullstrømpebukse under....Er noe med "respekt" for seg selv, jobben sin og kollegaer.Så får man ta kampen opp på fritien.

Anonym poster: 306ac3911684924613a7143dad3eb1da

Skrevet

Gammel tråd. Meeeen jeg vet at man kommer ingen vei med å kjempe for bh-nekt i Norge!!

Du kunne sikkert fått noen vg oppslag, men fagforbundet hadde aldri støttet en slik sak!! De fleste bedrifter har også gode bedriftsadvokater som garantert ville funnet grunner til å pålegge bh, eventuelt gi den ansatte en gyldig oppsigelse..

Og ja jeg har erfaring med liknende saker, irriterende med ansatte som ikke klarer å inrette seg etter normale regler og normer..

Anonym poster: 8e00215e22cdd49da8e92755ecfa6ab5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...