I scream for icecream! Skrevet 19. mai 2012 #151 Skrevet 19. mai 2012 Jeg har også en følelse av at dette er troll. Det må hvertfall være veldig trist å alltid være så kampinnstilt og lite villig til å finne løsninger alle kan være fornøyde med. Du har fått mange gode råd her. Når det er sagt er jeg enig med sjefen din. Om det finnes lover og regler for dette vet jeg ikke, men hvis det er såpass synlig for andre at du ikke bruker BH, er det nok ganske skjemmende for kunder og kolleger. Jeg hadde en lærer en gang som ikke brukte BH, og det var ikke pent. Slank dame, men det syntes utrolig godt, og var rett og slett ikke til å unngå å se. Det handler ikke alltid om lover og regler og hva som passer best for deg. Noen ganger må man forholde seg til mennesker rundt seg. Særlig i en jobb. Man kan ikke gjøre alt man vil hele tiden. Jeg ser mange her skriver at de som er for BH enten er snerpete, middelalderkvinner eller har et dårlig forhold til kroppen sin. Det er ikke tilfellet, jeg synes kropp er utrolig pent, og det gjør meg ingenting å se en splitter naken kropp, men det kommer jo helt an på når. Og dette med menn og deres kjønnsdeler; de fleste menn bruker jo noe under buksene, og da vises det en bul på lik linje som man også ser puppene under BHen.
Von Hertelhofen Skrevet 19. mai 2012 #152 Skrevet 19. mai 2012 Stå på hi og ikke gi deg. Du har like mye rett til å gå uten bh som en hvilken som helst mann har. Dette er diskriminering på høyt nivå, ikke finn deg i det, og vis frem den flotte kroppen din:-)
Virginia. Skrevet 20. mai 2012 #153 Skrevet 20. mai 2012 Har ikke tatt meg bryet med å lese absolutt alle svarene du har fått HI, siden jeg ser diskusjonen har sporet helt av. Men her får du i hvertfall et seriøst svar fra meg. Nei, sjefen din kan ikke pålegge deg å bruke BH spesifikt når du føler deg ukomfortabel i det, men han kan nok be om at du bruker en stram singlet under klærne, eller litt tykkere tekstiler- litt avhengig av hva det konkret er klaget på. En kan hos de fleste se brystvorter gjennom både genser og BH når de fryser uansett, og hos mange som har naturlig store bryster- inkludert meg selv- så duver brystene alltid ved bevegelse til tross for at en har stram BH på. Så lenge en kler seg normalt og anstendig, kan dette på ingen måte regnes som problematisk. å sammenlikne det å som kvinne gå uten undertøy, med det å som mann gå med utstyret hengende utenfor, blir bare usaklig og dumt. For å sette dette litt på spissen og i perspektiv: At kvinner blir pålagt å pakke seg ekstra inn fordi noen blir opphisset av deres normale påkledning, gir ihvertfall meg assosiasjoner til gammeldagse, konservative og muslimske tankesett... Personlig hadde jeg nok uansett ikke giddet å ta denne diskusjonen på jobb, og heller kjøpt inn noen singlet- topper til å ha under klærne.
Virginia. Skrevet 20. mai 2012 #154 Skrevet 20. mai 2012 Du kan være så mye kvinne du bare vil. Jeg, som potensiell kunde, har ingen interesse av å se dine bryster. At du skal få lov å strutte rundt med dine pupper, blir like logisk som at en mann skal få gå med pikken hengende ut av buksen. " Jeg er mann. Jeg har lov" La feministen i deg sove litt. Du har vel ikke helt fått meg deg diskusjonens fakta her? Ut fra ditt innlegg skulle en tro at hun gikk i bar overkropp på jobb. Og logikk og å trekke relevante paralleller er tydeligvis ikke din sterkeste side.
*Yuna* Skrevet 20. mai 2012 #155 Skrevet 20. mai 2012 Hva jobber du som da? Det kommer veldig ann på det syns jeg. Men i utgangspunktet syns jeg ingen kan pålegge deg å gå med bh.
Gjest Ziva Skrevet 20. mai 2012 #156 Skrevet 20. mai 2012 Så la det bli "avismat" da! Skal bli spennende å se hvor mange seriøse jobber du blir tilbudt etter å ha "slengt" ut puppa i VG (eller andre aviser for den saks skyld). Kvinnegruppa Ottar og et par toppløsklubber er vel de som hilser deg velkommen. Flott underholdning en tidlig søndags morgen
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #157 Skrevet 20. mai 2012 Bare gå rundt du med dine søte struttepupper, vis deg frem slik du er laget fra naturen og lag et hælvetes bråk på jobben din med fagforening og hele driten. Tross alt, dine pupper, ditt valg. Men tro du meg, du kommer ikke til å få mye lønnsøke eller bedre arbeidsforhold av den grunn, ei heller noen gode referanser til en ny jobb. Og dersom du bretter dine perfekt formede bryster i media for denne saken kommer du iallefall til å få store problemer med å finne en arbeidsgiver som ser bort ifra puppene dine og seg deg for den du er. Noen ganger må en bare ta valg i hvordan man velger å leve livet sitt, men for å si det slik, jeg hadde aldri ansatt en person som deg i mitt firma. Noen ganger må en bare innse at verden ikke spinner rundt deg selv hele tiden..
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #158 Skrevet 20. mai 2012 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=373333&st=0
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #159 Skrevet 20. mai 2012 Jeg liker ikke å gå med bh, synes det er skikkelig ubehagelig. Bruker helt vanlige, anstendige klær, ikke utringet. Nå har jeg fått beskjed på jobben om at jeg må bruke bh, fordi det er til sjenanse for kundene våre at jeg går uten! Hvordan i all verden kan det være til sjenanse? Jeg er slank og har helt normale pupper, en litt stor b-cup. Kan sjefen virkelig pålegge meg å bruke bh? heier på dg uten bh
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #160 Skrevet 20. mai 2012 Jeg liker ikke å gå med bh, synes det er skikkelig ubehagelig. Bruker helt vanlige, anstendige klær, ikke utringet. Nå har jeg fått beskjed på jobben om at jeg må bruke bh, fordi det er til sjenanse for kundene våre at jeg går uten! Hvordan i all verden kan det være til sjenanse? Jeg er slank og har helt normale pupper, en litt stor b-cup. Kan sjefen virkelig pålegge meg å bruke bh? kansje sjefen din blir kåt av å se på dine bryster og brystvorter ? jeg hadde fått lyst å suge brystvorter dine om jg var kunde
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #161 Skrevet 20. mai 2012 Enig med #153. De argumentene som brukes her er bare tull. Jeg bruker alltid bh med vattert cup, men dersom jeg har en ettersittende genser over synes alltid brystvortene gjennom allikevel. Ikke veldig, men dersom man studerer puppene mine så ser man jo at jeg har brystvorter. Det er heller ikke slik at puppene mine står dønn stille på kroppen min, de duver litt når jeg går uansett om jeg har bh på. Og slik er det med andre kvinner også, så vidt jeg kan se. Synes hele denne tråden er hysterisk, skulle tro det var å gå bukseløs hi hadde påberopt seg retten til (slik noen i et mislykket forsøk på å være morsom har sammenliknet det med). Heia hi, stå på ditt! Dersom noen blir så enormt distrahert av å se omrisset av en brystvorte under klærne, så får det være deres problem!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 20. mai 2012 #162 Skrevet 20. mai 2012 (endret) Rent generelt skal det MYE til før en sjef tar opp noe sånt med sine ansatte, så jeg vil tro det er et reelt problem HI. Ellers kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg blir i alle fall pinlig berørt når jeg må forholde meg til damer uten bh, uansett om de har a- eller c-cup. Jeg synes det er flaut på deres vegne, og selv om man hjemme bør få gå slik man vil, mener jeg det er en helt annen sak på arbeidsplassen. Selv er jeg en dame i tjueårene, med ganske liberale meninger ellers, men jeg vet ikke, kanskje jeg bare er en undertrykt ku likevel... Endret 20. mai 2012 av UndrendeUllteppe
lille sprelle Skrevet 20. mai 2012 #163 Skrevet 20. mai 2012 Jeg tror jeg hadde valgt å kjøpe meg en sportstopp e.l. - Hvorfor du velger å gå uten og dermed la tyngdekraften sende puppene dine til "bunns" tidligere en nødvendig, skjønner ikke jeg. Regner vel også da med at du ikke trener. for det å trene uten bh- er skikkelig dumt og ganske pyton. Skaff deg en bh for de egen fremtids skyld! (forøvrig mener jeg det er like "provoserende" at folk går med hijab som uten bh. Selv gidder jeg ikke bry meg så lenge de har vitale kroppsdeler på innsiden og jeg kan se ansiktet til den jeg snakker med. Det finnes større ting i verden, men når du nå spurte om meningen...)
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 20. mai 2012 #164 Skrevet 20. mai 2012 For en ufattelig lang tråd.. Jeg datt ut et sted på side 5... Personlig hadde jeg nok ikke reagert om en kollega hadde gått uten bh på jobb, med mindre det synes godt, ser vulgært ut eller noe sånt. Men om du har fått tilsnakk av sjefen din så er det faktisk ganske alvorlig, HI. Det tyder på at folk reagerer negativt. Og du kan krangle på at vi lever i 2012, menn burde dekke til utstyret sitt osv osv, men det er ikke det dette gjelder. Man skal se anstendig ut på jobb (ihvertfall i de fleste yrker), og jeg hadde faktisk tatt det til meg om sjefen hadde gitt meg tilsnakk for antrekket mitt, uavhengig om jeg var enig eller ikke. Jeg har nettopp operert brystene mine, og selv om de nå er er en b-cup, er runde og "står av seg selv" så er brystvortene tydelig synlige om jeg går uten bh, spesielt når de kommer inntil toppen, da "knopper" de seg godt. Kan skjønne at det kunne vært ubehagelig for kunder.. Det må ha kommet såpass med kommenterer om din mangel på bh-bruk at han faktisk måtte ha denne flaue samtalen med deg (for dette må jo ha vært flaut for dere begge). Ta det heller til deg enn å lage en kampsak ut av det. Da jeg var 16 år, var jeg velproporsjonert, gikk inn og ut på rette stedene, og hadde store pupper, og kledde meg i trange og korte klær. Jeg jobbet i en butikk som solgte babyutstyr, og var veldig glad i babyer og gravide mager. Jeg har også en måte å være på som lett kan oppfattes som flørtende. En dag sa sjefen min at jeg måtte dekke meg til litt mer på jobb. Mennene kikket etter meg og det syns de gravide/ nybakte mødrene selvfølgelig ikke noe om. Jeg hadde da to valg, stå på mitt og risikere å måtte finne meg en ny jobb, eller respektere jobben min nok til å kle meg slik det var forventet. Og selv som 16åring forsto jeg hva som var rett valg, hi. Hvorfor klarer da ikke en voksen kvinne å respektere dette med kleskode? Jeg er helt enig i at man i prinsippet må få bestemme over egen kropp, men så har det seg sånn at det også er arbeidsgiver som bestemmer på jobb. Jeg er stolt av kroppen min, har ikke noe med det å gjøre eller at kvinner skal dekkes til fra topp til tå, men blir vi sett på som uanstendige på jobb, så må vi ta det på alvor om vi tar jobben vår alvorlig..
Gjest peacock Skrevet 20. mai 2012 #165 Skrevet 20. mai 2012 HI, om du gjør en stor sak ut av dette graver du din egen grav på arbeidsplassen. Når sjefen/kollegene/kundene ikke liker å se på brystvortene gjennom tøyet os du ikke ønsker å dekke dem til, har du etter min mening ingen fremtid i bransjen der du jobber nå. Om du nekter å følge reglene på jobb (ja, uformelle regler kanskje, men like viktige for det!) blir du sett på som lite samarbeidsvillig, og jeg tipper sjefen kommer hive deg ut så fort han får sjansen. Om kundene ikke kommer tilbake taper butikken penger, og det er din plikt som ansatt å se til at det ikke skjer. For målet ditt når du er på jobb er vel å gjøre det så bra som mulig? Da må man til tider gå på kompromiss. Om du ikke liker lukten i bakeriet er det kanskje på tide å finne et annet sted å jobbe? Synes du skal overveie en ekstra gang hvor viktig dette er for deg - er du villig til å miste jobben din? Om du ikke får sparken fordi du tar saken til media og får rett i lovens forstand må du nok regne med å bli oppfattet som vrang og vanskelig, noe som er en standard oppskrift på å bli upopulær på arbeidsplassen. Og har du lyst til å være der da?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #166 Skrevet 20. mai 2012 Det ser skikkelig trashy ut å gå uten BH. Horete rett og slett, og det er ikke pent. Regner med du jobber på mcdonalds eller noe? En proff dame(Hore) ville ikke gått uten bh. det er ikke sexy.
bobbelfru Skrevet 20. mai 2012 #167 Skrevet 20. mai 2012 Si at det er i mot din trosrettning å bruke BH da kan han ikke si noe.,
thricane Skrevet 20. mai 2012 #168 Skrevet 20. mai 2012 Hva med å finne en type singlet som har "innebygd" bh? Mener jeg har sett det et sted. Tykkere stoff slik at ikke brystvorter og alt synes mellom klærne, uten at du har spiler og trang bh. Ta den en titt på undertøysbutikken, så finne du sikkert noe som dekker samtidig som det ikke klemmer og gnager.
ROFL Skrevet 20. mai 2012 #169 Skrevet 20. mai 2012 I prinsippet er jeg enig med deg HI at det i 2012 ikke burde være noen som tvinger en til å gå med ubehagelige plagg. MEN om sjefen din går så langt som å be deg bruke BH, så er det noen som har klaget. Enten en kollega eller en kunde, og da er sjefen ansvarlig for å ta opp problemet, som gjør arbeidsmiljøet ubehagelig for kollegaen din, evt. er grunnen til at bedriften mister kunder. Dette er jobben til sjefen din. Og siden noen har klaget, så vil jeg tippe at det synes ganske godt at du ikke har på deg undertøy. Ved å lage en stor sak ut av det, skaper du bare problemer for deg selv. Det vil sannsynligvis føre til et dårlig arbeidsmiljø for deg selv, og du får dårlige referanser når du velger å skifte arbeidsplass. Om du virkelig misliker BH'er så mye, så er det ikke verre enn å gå til innkjøp av tettsittende singleter eller sports-bh'er som gir deg et lite mellomlag og dermed skjuler brystvortene, samtidig som det holder stellet litt bedre på plass. Det er et kompromiss som løser situasjonen uten å ødelegge "karrieren" din.
Virvelvind Skrevet 20. mai 2012 #170 Skrevet 20. mai 2012 Flere hjelpsomme personer her, om jeg var deg saa hadde jeg roet meg ned ti hakk og tatt til meg hva de sier, nettopp fordi de har rett. Dette er ikke om kvinnefrigjoring. Sjefen kan kreve til en viss grad hva som er akseptert i jobb sammenheng, og hva som ikke er greit. Dette er butikk, levebrodet til deg, din sjef og kollegaer. Og jobben din er aa fremme jobben paa best mulig maate, for degselv og andre. Du trenger ikke bruke BH, det er alternativer. Har selv brukt bh-lignende singlet, veldig behaglig, og den gjor jobben. Lykke til og haaper du finner ut av det.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 20. mai 2012 #171 Skrevet 20. mai 2012 Det om sjefen kan tvinge deg aner jeg ikke, og jeg vet ikke om dette er et tulleinnlegg heller (tror det), men jeg kan svare deg på hvorfor det oppleves som sjenerende. I vårt vestlige samfunn er pupper blir sexualisert, selv om de er laget for amming, så forbinder folk flest pupper med sex. Så er det slik at selv om vi er blitt veldig frigjorte med tanke på sex, så er det likevel fortsatt noe privat. De aller fleste mennesker ønsker ikke å få andres sexualtitet "presset" på dem. Siden verken kvinner kan ta bort brystene sine, eller mann kappe av seg snabel med tilbehør, så er vi vant til å kunne se antydningene til begge disse tingene, men da godt innpakket og holdt på plass i stramt undertøy. Pupper i fri dressur vil bevege seg mer, og man vil se konturene av både brystvorte og måten de beveger seg på veldig tydelig. Så tydelig at det er (altfor?) enkelt å forestille seg dem uten klesplagget som er over. Derfor føles det plutselig påtrengende og distraherende. Man ser noe man ikke ønsker å se, og det føles ubehagelig. Men om du ikke liker vanlige bh'er, så kan vel en sportsbh være ok? De merkes ikke like godt.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #172 Skrevet 20. mai 2012 Om de kan se at du er uten bh er det nok til at det er sjenerende. Skaff deg behagelig bh så er det ingen problem. Det finnes altså. HVORDAN kan det være til sjenanse? Vær så snill å forklare meg det? Og spørsmålet mitt er egentlig om han kan tvinge meg til å bruke det. Jeg trenger det ikke for tyngdens skyld, og jeg synes det er ekkelt å gå med. Vil du at folk skal se deg i øynene eller fiksere på dinglejur? å jada, de dingler. Og har du unger så har du jur. Kle på deg. åh, så vittig du er, sug lut. Fantastisk. Bare fordi du er tjukk og har jur, trenger ikke det bety at HI har det.... Oj, trodde du det var en spøk, og at du er forplikta til å le? Igrunnen ikke, men det virker som du synes selv at du er ganske så festlig med den tørrvittige måten å skrive på. Og du er saklig og ikke personfokusert eller på noe annet vis litt ute av god tone? Hva hadde det med saken å gjøre? Hun har rett, du prøver krampeaktig å være vittig, men bommer. Gjesp. Gjentar: jeg er ikke her for å underholde. Den må du lenger ut på landet med. Laaaangt.
Gjest sug lut Skrevet 20. mai 2012 #173 Skrevet 20. mai 2012 Den må du lenger ut på landet med. Laaaangt. Du tror jeg er ansatt på fet kontrakt for å behage massene? Er det noe du tror om mange, kanskje om alle andre enn deg sjøl? Det er jo et interessant verdensbilde. Newsflash: Jeg er her utelukkende for å underholdes. Jeg underholdes av å skrive, og av å lese det andre skriver.
Eeniemeenie Skrevet 20. mai 2012 #174 Skrevet 20. mai 2012 Jeg liker ikke å gå med bh, synes det er skikkelig ubehagelig. Bruker helt vanlige, anstendige klær, ikke utringet. Nå har jeg fått beskjed på jobben om at jeg må bruke bh, fordi det er til sjenanse for kundene våre at jeg går uten! Hvordan i all verden kan det være til sjenanse? Jeg er slank og har helt normale pupper, en litt stor b-cup. Kan sjefen virkelig pålegge meg å bruke bh? Hvis det er til sjenanse for kundene kan han det ja.. Kleskode vettu! Ikke pent med lause hengpatteslaskor
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #175 Skrevet 20. mai 2012 Jeg skjønner virkelig ikke problemet ditt HI. Jeg hadde skammet meg dypt i hjerterota og blitt så flau om min sjef hadde pålagt meg å bruke BH. Det er da vanlig folkeskikk å følge normer. Altså... En litt stor B cup er ganske stort altså...... Altfor stort til at du kan la de henge uten bh. Klær blir mye finere når man puppene støttet litt og holdt tilbake. En sports bh, en glatt bh uten spiler er absolutt behagelig å ha på. Jeg føler meg fullstendig utildekket om jeg går noe sted uten bh! Jeg klarer IKKE gå uten bh. Dersom kundene dine sjeneres av at du ikke har bh på, så kan faktisk sjefen din pålegge deg å bruke bh. Det er jo helt tydelig at puppene dine synes utenpå klærne om sjefen din, kundene dine og kollegene dine har lagt merke til det. Du må enten roe ned eggstokkene dine, eller innrømme at dette er bare et trolle innlegg, for du kan bare ikke være seriøs....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå