Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #52 Skrevet 19. mai 2012 Hvis det er brystvortene som er til sjenanse for dem så kan du løse det ved å bruke brystvorteplastre, tror du får kjøpt det på de fleste parfymerier, vita etc. Før jeg fikk barn kunne jeg fint gå uten BH uten at noe hang eller slang, men stive brystvorter som er godt synlige under klærne synes jeg er litt tacky. Da funket det utmerket å plastre dem, brukte dette spesielt under kjoler hvor jeg ellers måtte hatt stroppeløs BH, for det er skikkelig hat.
Himmel og hav Skrevet 19. mai 2012 #53 Skrevet 19. mai 2012 Det handler ikke om lovtekst, men om helt normal anstendighet. Akkurat som man antagelig ville be en ansatt med veldig dyp utringing om å kle seg mindre utfordrende eller en mann som gikk i bar overkropp eller singlet om å kle seg mer passende for jobben. Du kan hyle og bære deg så mye du vil, krangle med sjefen din og løpe til VG ( tviler på om det er noen andre aviser som ville ta den saken), men det samfunnet du bor i er like mye styrt av normer som av lover. En norm er at man kler seg anstendig på jobb, og i Norge innebærer det at man dekker til brystene om jobben krever det. Ikke alt i samfunnet handler om hva du vil. Om sjefen ber deg bruke BH og du ikke vil det, så står du jo fritt til å velge en annen jobb. Glamourmodeller har jeg hørt at ikke har noe særlig krav om undertøysbruk
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #54 Skrevet 19. mai 2012 En mann på jobben min har svære baller som synes godt i dressbuksen, det blir en tydelig bul mellom beina. Jeg synes det er skikkelig ubehagelig å bli kofrontert med stellet hans på den måten hver dag. Skal be skjefen kreve at han bruker en ekstra stram bokser som trøkker ting litt mer sammen. haha ja det synes jeg! maken til vulgær fyr da gitt!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #55 Skrevet 19. mai 2012 Hvis det er brystvortene som er til sjenanse for dem så kan du løse det ved å bruke brystvorteplastre, tror du får kjøpt det på de fleste parfymerier, vita etc. Før jeg fikk barn kunne jeg fint gå uten BH uten at noe hang eller slang, men stive brystvorter som er godt synlige under klærne synes jeg er litt tacky. Da funket det utmerket å plastre dem, brukte dette spesielt under kjoler hvor jeg ellers måtte hatt stroppeløs BH, for det er skikkelig hat. Jeg har veldig små brystvorter, så det kan umulig være problemet. Jeg bruker heller ikke veldig ettersittende gensere på jobb. Det eneste det muligens kan sees på er at puppene ikke er like runde som på de som har bh.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #56 Skrevet 19. mai 2012 Det handler ikke om lovtekst, men om helt normal anstendighet. Akkurat som man antagelig ville be en ansatt med veldig dyp utringing om å kle seg mindre utfordrende eller en mann som gikk i bar overkropp eller singlet om å kle seg mer passende for jobben. Du kan hyle og bære deg så mye du vil, krangle med sjefen din og løpe til VG ( tviler på om det er noen andre aviser som ville ta den saken), men det samfunnet du bor i er like mye styrt av normer som av lover. En norm er at man kler seg anstendig på jobb, og i Norge innebærer det at man dekker til brystene om jobben krever det. Ikke alt i samfunnet handler om hva du vil. Om sjefen ber deg bruke BH og du ikke vil det, så står du jo fritt til å velge en annen jobb. Glamourmodeller har jeg hørt at ikke har noe særlig krav om undertøysbruk Jeg er uenig med deg, dette tror jeg er en sak som seiøse aviser ville ha skrevet om, fordi det er en interessant debatt om tabuer i vårt samfunn.
Gjest sug lut Skrevet 19. mai 2012 #57 Skrevet 19. mai 2012 Er pupper noe stygt og perverst som man bør skjule? Kanskje vi skal finne opp en "pikk og balle-holder" også da, som menn kan bruke for å holde sakene sine på plass så det ikke sjenerer oss??? fy faen!! Ja, fy faen om jeg skulle måtte se pikken og ballene til en eller annen jeg måtte ha med å gjøre i kraft av jobben hans.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #58 Skrevet 19. mai 2012 En mann på jobben min har svære baller som synes godt i dressbuksen, det blir en tydelig bul mellom beina. Jeg synes det er skikkelig ubehagelig å bli kofrontert med stellet hans på den måten hver dag. Skal be skjefen kreve at han bruker en ekstra stram bokser som trøkker ting litt mer sammen. haha ja det synes jeg! maken til vulgær fyr da gitt!! Det bør gjøres, ja. På jobben hos meg er det en dame som har stor mage, den tyter over buksekanten. Hun bør vel pålegges et korsett?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #59 Skrevet 19. mai 2012 Synes vi nesten kan sammenligne dette med muslimske kvinner som må skjule bein, armer og hår.. sykt!! også så mange kvinner som støtter dette da?? enda sykere!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #60 Skrevet 19. mai 2012 Er pupper noe stygt og perverst som man bør skjule? Kanskje vi skal finne opp en "pikk og balle-holder" også da, som menn kan bruke for å holde sakene sine på plass så det ikke sjenerer oss??? fy faen!! Ja, fy faen om jeg skulle måtte se pikken og ballene til en eller annen jeg måtte ha med å gjøre i kraft av jobben hans. Omrisset av pikk og baller er de vel så synlig på en hvilken som helst mann som konturen av brystvorter?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #61 Skrevet 19. mai 2012 Det handler ikke om lovtekst, men om helt normal anstendighet. Akkurat som man antagelig ville be en ansatt med veldig dyp utringing om å kle seg mindre utfordrende eller en mann som gikk i bar overkropp eller singlet om å kle seg mer passende for jobben. Du kan hyle og bære deg så mye du vil, krangle med sjefen din og løpe til VG ( tviler på om det er noen andre aviser som ville ta den saken), men det samfunnet du bor i er like mye styrt av normer som av lover. En norm er at man kler seg anstendig på jobb, og i Norge innebærer det at man dekker til brystene om jobben krever det. Ikke alt i samfunnet handler om hva du vil. Om sjefen ber deg bruke BH og du ikke vil det, så står du jo fritt til å velge en annen jobb. Glamourmodeller har jeg hørt at ikke har noe særlig krav om undertøysbruk Jeg er uenig med deg, dette tror jeg er en sak som seiøse aviser ville ha skrevet om, fordi det er en interessant debatt om tabuer i vårt samfunn. Bryster er vel ikke et tabu i vårt samfunn. De lyser jo mot deg i de underligste sammenhenger... Jeg har forøvrig også en stor B-cup, og de både henger, gynger og er relativt påtrengende uten BH. Så det kunne ikke falle meg inn å trøkke dem opp i synet på kunder.
Aliena Skrevet 19. mai 2012 #62 Skrevet 19. mai 2012 Hvis det er brystvortene som er til sjenanse for dem så kan du løse det ved å bruke brystvorteplastre, tror du får kjøpt det på de fleste parfymerier, vita etc. Før jeg fikk barn kunne jeg fint gå uten BH uten at noe hang eller slang, men stive brystvorter som er godt synlige under klærne synes jeg er litt tacky. Da funket det utmerket å plastre dem, brukte dette spesielt under kjoler hvor jeg ellers måtte hatt stroppeløs BH, for det er skikkelig hat. Jeg har veldig små brystvorter, så det kan umulig være problemet. Jeg bruker heller ikke veldig ettersittende gensere på jobb. Det eneste det muligens kan sees på er at puppene ikke er like runde som på de som har bh. "Det eneste det muligens kan sees på..." Hallo, for at sjefen skal be deg kle på deg (noe som må være ufattelig pinlig) må det være ganske tydelig at du går uten BH. Hva med å gå med sånn en topp man gikk med på ungdomsskolen? Sportstoppliknende. De er jo behagelige å gå med.
Gjest sug lut Skrevet 19. mai 2012 #63 Skrevet 19. mai 2012 Er pupper noe stygt og perverst som man bør skjule? Kanskje vi skal finne opp en "pikk og balle-holder" også da, som menn kan bruke for å holde sakene sine på plass så det ikke sjenerer oss??? fy faen!! Ja, fy faen om jeg skulle måtte se pikken og ballene til en eller annen jeg måtte ha med å gjøre i kraft av jobben hans. Omrisset av pikk og baller er de vel så synlig på en hvilken som helst mann som konturen av brystvorter? Virkelig? Jobber du med menn i tights?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #64 Skrevet 19. mai 2012 En mann på jobben min har svære baller som synes godt i dressbuksen, det blir en tydelig bul mellom beina. Jeg synes det er skikkelig ubehagelig å bli kofrontert med stellet hans på den måten hver dag. Skal be skjefen kreve at han bruker en ekstra stram bokser som trøkker ting litt mer sammen. haha ja det synes jeg! maken til vulgær fyr da gitt!! Det bør gjøres, ja. På jobben hos meg er det en dame som har stor mage, den tyter over buksekanten. Hun bør vel pålegges et korsett? ja, det burde hun.. mange som synes feite kvinner er kvalmt vet du og det må man jo ta hensyn til..
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #65 Skrevet 19. mai 2012 Synes vi nesten kan sammenligne dette med muslimske kvinner som må skjule bein, armer og hår.. sykt!! også så mange kvinner som støtter dette da?? enda sykere!! Enig! De som trekker inn hvilke normer et samfunn er styrt av uten å sette spørsmålstegn ved det må da også mene at det er helt ok at kvinner pålegges å skjule både hår og ansikt, siden normene i de samfunnene tilsier det?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #66 Skrevet 19. mai 2012 Er pupper noe stygt og perverst som man bør skjule? Kanskje vi skal finne opp en "pikk og balle-holder" også da, som menn kan bruke for å holde sakene sine på plass så det ikke sjenerer oss??? fy faen!! Ja, fy faen om jeg skulle måtte se pikken og ballene til en eller annen jeg måtte ha med å gjøre i kraft av jobben hans. Omrisset av pikk og baller er de vel så synlig på en hvilken som helst mann som konturen av brystvorter? Virkelig? Jobber du med menn i tights? Se mellom beina på en hvilken som helst mann, så ser du at det ikke er ei dame, samme om han har tights, dressbukse eller jeans.
Aliena Skrevet 19. mai 2012 #67 Skrevet 19. mai 2012 Er pupper noe stygt og perverst som man bør skjule? Kanskje vi skal finne opp en "pikk og balle-holder" også da, som menn kan bruke for å holde sakene sine på plass så det ikke sjenerer oss??? fy faen!! Ja, fy faen om jeg skulle måtte se pikken og ballene til en eller annen jeg måtte ha med å gjøre i kraft av jobben hans. Omrisset av pikk og baller er de vel så synlig på en hvilken som helst mann som konturen av brystvorter? Virkelig? Jobber du med menn i tights? Kanskje hun er ballettdanser. Da skjønner jeg i hvertfall at det er et problem at hun går uten BH. Svanesjøen blir ikke helt det samme med slengende jur.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #68 Skrevet 19. mai 2012 I prinsippet må jeg si jeg er enig med deg HI, men i det daglige uenig. Jeg er vel en av de som hadde blitt litt satt ut om jeg la merke til noen pupper som dinglet under en genser.... Men det er nok jeg som er litt snerpete på slike ting Som flere andre her sikkert har påpekt så kan nok ikke sjefen din "tvinge" deg til å bruke bh, men hvis du har en arbeidskontrakt som spesifiserer noe jobbantrekk/uniform og at du alltid skal være velstelt, så kommer vel egentlig bh under den kategorien....? For du oppfattes ikke velstelt hvis det har kommet klager om det. Tror ikke du trenger å gå til noen aviser siden du ikke kan påtvinges bh... Men jeg ville gjort det hvis jeg skulle fortsette å jobbe der... Kan jo hende det blir et surt miljø å jobbe i. Da har du selvfølgelig valget 1. nekte å bruke bh, kanskje det blir dårlig miljø rundt deg og som du får ta konsekvensen av. 2 svelge en kamel å bruke en tøybh uten spiler. 3 Bytte jobb....
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #69 Skrevet 19. mai 2012 Det handler ikke om lovtekst, men om helt normal anstendighet. Akkurat som man antagelig ville be en ansatt med veldig dyp utringing om å kle seg mindre utfordrende eller en mann som gikk i bar overkropp eller singlet om å kle seg mer passende for jobben. Du kan hyle og bære deg så mye du vil, krangle med sjefen din og løpe til VG ( tviler på om det er noen andre aviser som ville ta den saken), men det samfunnet du bor i er like mye styrt av normer som av lover. En norm er at man kler seg anstendig på jobb, og i Norge innebærer det at man dekker til brystene om jobben krever det. Ikke alt i samfunnet handler om hva du vil. Om sjefen ber deg bruke BH og du ikke vil det, så står du jo fritt til å velge en annen jobb. Glamourmodeller har jeg hørt at ikke har noe særlig krav om undertøysbruk Jeg er uenig med deg, dette tror jeg er en sak som seiøse aviser ville ha skrevet om, fordi det er en interessant debatt om tabuer i vårt samfunn. Bryster er vel ikke et tabu i vårt samfunn. De lyser jo mot deg i de underligste sammenhenger... Jeg har forøvrig også en stor B-cup, og de både henger, gynger og er relativt påtrengende uten BH. Så det kunne ikke falle meg inn å trøkke dem opp i synet på kunder. Vel, mine verken henger eller gynger, og ikke trøkker jeg dem opp i synet på noen heller.
Gjest sug lut Skrevet 19. mai 2012 #70 Skrevet 19. mai 2012 Er pupper noe stygt og perverst som man bør skjule? Kanskje vi skal finne opp en "pikk og balle-holder" også da, som menn kan bruke for å holde sakene sine på plass så det ikke sjenerer oss??? fy faen!! Ja, fy faen om jeg skulle måtte se pikken og ballene til en eller annen jeg måtte ha med å gjøre i kraft av jobben hans. Omrisset av pikk og baller er de vel så synlig på en hvilken som helst mann som konturen av brystvorter? Virkelig? Jobber du med menn i tights? Se mellom beina på en hvilken som helst mann, så ser du at det ikke er ei dame, samme om han har tights, dressbukse eller jeans. Eh, det synes at man har jur selv med bh også, det er ikke akkurat det samme som dinglemugger og nysgjerrige vorter.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #71 Skrevet 19. mai 2012 En mann på jobben min har svære baller som synes godt i dressbuksen, det blir en tydelig bul mellom beina. Jeg synes det er skikkelig ubehagelig å bli kofrontert med stellet hans på den måten hver dag. Skal be skjefen kreve at han bruker en ekstra stram bokser som trøkker ting litt mer sammen. haha ja det synes jeg! maken til vulgær fyr da gitt!! Det bør gjøres, ja. På jobben hos meg er det en dame som har stor mage, den tyter over buksekanten. Hun bør vel pålegges et korsett? ja, det burde hun.. mange som synes feite kvinner er kvalmt vet du og det må man jo ta hensyn til.. For et tåpelig svar
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #72 Skrevet 19. mai 2012 Jeg tror ikke arbeidsgiver har noen lovhjemmel for å tvinge deg til å bruke BH. Hadde jeg vært deg hadde jeg sett meg om etter en annen jobb. å gå med BH er ubehaglig. Jeg gjør det heller nesten aldri og jeg kjenner mange andre som heller ikke gjør det.Bruk eventuelt tape over brystvorten om den synes gjennom klærne slik at det er til sjenanse.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #73 Skrevet 19. mai 2012 Er pupper noe stygt og perverst som man bør skjule? Kanskje vi skal finne opp en "pikk og balle-holder" også da, som menn kan bruke for å holde sakene sine på plass så det ikke sjenerer oss??? fy faen!! Ja, fy faen om jeg skulle måtte se pikken og ballene til en eller annen jeg måtte ha med å gjøre i kraft av jobben hans. Omrisset av pikk og baller er de vel så synlig på en hvilken som helst mann som konturen av brystvorter? Virkelig? Jobber du med menn i tights? Kanskje hun er ballettdanser. Da skjønner jeg i hvertfall at det er et problem at hun går uten BH. Svanesjøen blir ikke helt det samme med slengende jur. Kvinnelige balletdansere er så skrapa tynne at det uansett ikke er noe som slenger.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #74 Skrevet 19. mai 2012 Synes vi nesten kan sammenligne dette med muslimske kvinner som må skjule bein, armer og hår.. sykt!! også så mange kvinner som støtter dette da?? enda sykere!! Enig! De som trekker inn hvilke normer et samfunn er styrt av uten å sette spørsmålstegn ved det må da også mene at det er helt ok at kvinner pålegges å skjule både hår og ansikt, siden normene i de samfunnene tilsier det? Du synes ikke det er litt forskjell på kjønnskarakteristika, som bryster, og neser?
Soon to be mum Skrevet 19. mai 2012 #75 Skrevet 19. mai 2012 Det finnes sånne singlet-topper som er laget som alternativ til BH. Kanskje de er mer behagelig for deg å bruke? Jeg bare foreslår en løsning her, rett og slett fordi jeg tviler på at det å lage en stor sak av dette på jobb vil gagne deg spesielt mye. Snarere tvert imot. Om det er det du vil, så for all del, men det kan kanskje være lurt å tenke over om det virkelig er verdt å lage en stor prinsippsak ut av dette, når det med stor sannsynlighet kan gå ut over ditt forhold til sjefen, og dermed din egen arbeidshverdag i lengden. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå