Emma +??? Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Jeg og samboer er på vei til å gå fra hverandre. Jeg jobber turnus med nattevakter, han dagtid. Jeg har flyttet til hans hjemsted og det eneste sosiale nettverket mitt har jeg på jobb...jobben betyr mye for meg og jeg synes det blir veldig hardt hvis jeg må slutte. Tjenesteoppsettet på jobb er helt supre og de har ordnet mange særordninger for mange før. Men er det i det hele tatt mulig å jobbe turnus med ungene 50%? Som nr. 2: har man krav på noe støtte når man blir aleine når fordelingen er 50/50? Jeg ikke råd til å kjøpe eller leie noe med 3soverom....må jeg kjøpe noe med 2 eller? Har to barn.... Annen støtte? Veldig takknemlig for svar hvis det er noen som har vært eller er i samme situasjon:)
Blt Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Når man har 50/50 blir man ikke sett på som aleneforsørger, og mister derfor all rett til støtte. Men har dere 45/55 vil du fremdeles ha rett til støtte, så det kan være lurt å vurdere det, men det kommer jo an på hva barnefar mener.. Du kan søke om hjelp til startkapital hos Husbanken. Jeg mener at barn fint kan dele soverom, så det er vel ikke krise om du må kjøpe 2roms.. Hvis jobben din er grei, burde det vel være mulig at du får jobbe nattevakt de dagene barna er hos pappan, så du kan fortsette i jobben? Evt at dere fordeler samværdagene etter når du jobber nattevakt. Det kommer jo an på hvor godt samarbeidet dere i mellom fungerer, men det er jo absolutt mulig å få det til!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Mye bedre å komme seg inn på boligmarkedet, så kjøp 2-roms med mål om 3-roms på sikt. Jeg mener fordelingen må ligge på 60% hos deg for at du skal ha rett til ekstra støtte... Du må nok redusere kraftig på nattevakter, men se hva jobben kan få til for deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå