Gå til innhold

Når kontakter man lege for første undersøkelse?


Hhns

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 5+0 og lurer litt på når man skal ringe lege for å bestille time til første undersøkelse.. Noen som har gjort det allerede, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig å ha første kontroll hos lege når man er i uke 8-9-10... jeg har bestilt time til 4. juni, da er jeg 8+3..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde time sist hos jordmor/lege i uke 8, natta før begynte jeg og blø, så vi ble enige om på den første timen at vi heller skulle sette opp en time når jeg var ca 12 uker, for da hadde jeg fått gjennomført UL. Og om ting hadde gått galt, så kunne jeg ha timen som en "terapi" time.. Men alt gikk bra :) men denne gangen har jeg lyst og vente litt med og bestille time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum, ok. Da ringer jeg i løpet av uka tenker jeg. Det er alltid så lang ventetid, så da kan jeg være sikker på å få time i passende tid :)

 

Er det stort sett bare blodprøver som blir tatt denne første gangen, eller? Og er dette noe fedrene pleier å være med på, eller er det bare til jordmor..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig forskjell på leger/legesentre.Noen synes det er greit du kommer uke 8,noen i uke 12.Så det beste er å ringe å spørre når det er vanlig med første svangerskapskontrollen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med legen min da jeg var litt over fire uker på veg, og hans første ledige time var i midten av juni, da er jeg 11 uker på vei. Slå den!! Så her jeg bor, lønner det seg i alle fall å være tidlig ute. Men tror kanskje min lege er blant de tregeste på hele legesenteret, og jeg vurderer å bytte ...

Tror ikke den kommende pappaen blir med på første legetime, tenker at den handler mest om å planlegge litt oppfølging utover og det trenger man kanskje ikke være begge for? Men sånn etterhvert tenker jeg å i alle fall invitere han med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...