Gå til innhold

8- åring som har veldig vondt i magen plutselig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært rask og fin i hele dag.

Klaget plutselig på vondt i magen og gråt av smerte.

Tok tempen da hun kjentes varm ut i panna, men ikke feber.

Hun lå å slappet av litt i sengen, tok en varm dusj og sier nå at det er litt bedre.. Hun gikk ut til de andre barna her, men jeg ser at hun tar seg til magen og har vondt enda..

Smertene er nederst i magen så jeg tenker selvfølgelig retning blindtarm, men hadde dere ringt legevakten eller sett det an?

Jeg er egentlig absolut ingen stresset mamma, men vil jo ikke "overse" barna heller så er litt redd for å ta det litt for avslappet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde fulgt nøye med og antagelig tatt en tur til legevakta om det vedvarte og barnet ikke normalt klager over slikt.

Husker ikke hvilke side blindtarmen ligger på, men det kan du sikkert google.

Skrevet

trykk der blindtarmen er forsiktig, om det er den, så må dere til legen med en gang.

bedre å sjekke ut en gang for mye enn en gang for lite

Skrevet

den ligger nederst på høyre side

Skrevet

Ja- har presset ned der. Hun sier det er mest vondt på venstre så da kan jeg slappe litt av..

Ser det an og ringer om hun blir verre igjen ;)

Takk for svar!

Hi

Skrevet

Kan være luftsmerter også!De er som kolikksmerter,skikkelig smertefulle og intense og kan vare en stund.

Min på 6 år hadde skikkelig vondt i går,tenke på luft så ga ham smertestillende.

Etter litt var han bedre i magen og fikk ut endel luft!

Da var han seg selv igjen

Skrevet

kan være luft smerter ja, spørr om det er lenge siden hun har bæsja? i såfall gi hun masse drikke

Skrevet

Hehe- klart det kan! Tenkte ikke i de baner engang- er liksom bare babyer som har luftsmerter ;)

Ja, ja- drikke skal hun få!

Hi

Skrevet

Dette du beskriver skjedde akutt med min 3.5 år gamle gutt i går... Etter en vanlig og aktiv dag, ble han plutselig dårlig på ettermiddagen. Lå og krøket seg på sofaen, og gråt av smerte. Tok seg helt nede på magen på venstre side. Jeg tenkte også med en gang blindtarm, og målte temp flere ganger utover. Etter en stund sovnet han og sov i 1.5 timer. Da han voknet var han ikke bedre, og begynte å kaste opp..

Jeg var fortsatt nervøs, da smertene pleier sitte lenger oppe ved omgangssyke.. Han har ikke feber. Han byttet på å sove og kaste opp i natt, og på morgenkvisten begynte han å kvikne til. Har nå spist og drukket godt i dag, men nå sover han på sofaen igjen. DET håper jeg er fordi det ble litt lite søvn i natt, og at han nå er over dette her, og at det "bare" var en omgangssyke...

Håper alt går bra hos dere også!

Skrevet

Har vært rask og fin i hele dag.

Klaget plutselig på vondt i magen og gråt av smerte.

Tok tempen da hun kjentes varm ut i panna, men ikke feber.

Hun lå å slappet av litt i sengen, tok en varm dusj og sier nå at det er litt bedre.. Hun gikk ut til de andre barna her, men jeg ser at hun tar seg til magen og har vondt enda..

Smertene er nederst i magen så jeg tenker selvfølgelig retning blindtarm, men hadde dere ringt legevakten eller sett det an?

Jeg er egentlig absolut ingen stresset mamma, men vil jo ikke "overse" barna heller så er litt redd for å ta det litt for avslappet...

Jeg fjernet blindtarmen på den alderen, og han som lå ved siden av meg hadde sprukken blindtarm.

Det skader ikke å ringe om smerten kom plutselig .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...