Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 hei. jeg har ikke fått døpt min datter som er 2 år, for jeg har hatt et stort sykdoms bilde det siste året. nå har jeg funne ut at hun skal døpes neste måne. men hva skal hun døpes i? de fleste barn som skal døpes har jo dåps lue & hvit dåps kjole? trenger hun "dåps lue" å hvordan kjole kan man bruke? jeg å barnefar er ikke sammen å har ikke det beste forholdet, men vi har valgt å gjøre dette sammen for vår datter. samtidig har eg en ny type, han har hvært i bile i 1 år nå, synes ikke dere han skal være med på denne dagen? eller blir det domt? Håper på svar fra så mange som mulig, på forhond takk!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Hun kan jo fint ha bunad eller bunadsdrakt på, eller hva med en fin matroskjole e.l? Er ingen regler for hva man kan ha på seg i en dåp. Be dem som er naturlige å be, uten at det skaper for mye konflikter. Dette skal være din datters dag, så du må tenke på henne og hva som vil være best mtp evt krangel og uvennskap som kan oppstå.
Gjest Antarctica Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 Når en toåring eller et større barn døpes, holder jeg med hun over her, bare bruk vanlige finklær som barnet trives i og kan bevege seg i. Om ditt forhold til eksen er veldig konfliktfylt, hva med å bestille et lite festlokale eller et langbord på restaurant, og ha selskapet der? Da vil det bli kortere (av naturlige grunner), og det vil ikke være inne i intimsonen din. Du slipper å be eksen inn i ditt hjem, eller være til stede i hans. Mht om din nye mann skal delta, syns jeg det avhenger av hvor mye han har med barnet å gjøre, om dere bor sammen, om dere har kjent hverandre lenge. Et nyere bekjentskap som ikke er etablert sammen med deg, trenger ikke delta i dåpen.
PrøvLykken Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Enig med Lilleva. Kle henne pent, bunad eller pen kjole. Lue trenger hun ikke, om hun ikke har bunadslue, da. I forhold til din kjæreste, er det bare du som kan vite hvordan det er. Kommer det til å lage konfliker og krangler? Kjenner jenta di ham godt? Har du stor tro på forholdet? Kjenner han gjestene fra før? Ville ikke brukt dåpen til å introdusere ham...
pia92caroline Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Hun kan jo fint ha bunad eller bunadsdrakt på, eller hva med en fin matroskjole e.l? Er ingen regler for hva man kan ha på seg i en dåp. Be dem som er naturlige å be, uten at det skaper for mye konflikter. Dette skal være din datters dag, så du må tenke på henne og hva som vil være best mtp evt krangel og uvennskap som kan oppstå. Hun kan jo fint ha bunad eller bunadsdrakt på, eller hva med en fin matroskjole e.l? Er ingen regler for hva man kan ha på seg i en dåp. Be dem som er naturlige å be, uten at det skaper for mye konflikter. Dette skal være din datters dag, så du må tenke på henne og hva som vil være best mtp evt krangel og uvennskap som kan oppstå. takk, ja hadde det hvært så lett.. bor i en liten bygd skjønner du, men blir nokk leie et lokal for å slippe å sitte hos meg/han... vi har valt at det blir bare kaffe & kaker, for ingen kommer vel egentlig overens, men de har låvet å være venner denne dagen, så vi får satse på det!:)
pia92caroline Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 Enig med Lilleva. Kle henne pent, bunad eller pen kjole. Lue trenger hun ikke, om hun ikke har bunadslue, da. I forhold til din kjæreste, er det bare du som kan vite hvordan det er. Kommer det til å lage konfliker og krangler? Kjenner jenta di ham godt? Har du stor tro på forholdet? Kjenner han gjestene fra før? Ville ikke brukt dåpen til å introdusere ham... Enig med Lilleva. Kle henne pent, bunad eller pen kjole. Lue trenger hun ikke, om hun ikke har bunadslue, da. I forhold til din kjæreste, er det bare du som kan vite hvordan det er. Kommer det til å lage konfliker og krangler? Kjenner jenta di ham godt? Har du stor tro på forholdet? Kjenner han gjestene fra før? Ville ikke brukt dåpen til å introdusere ham... jo, han kjenner alle å alle kjenner han! er mye hos han & såver å er på besøk! de er bestevenner de to ja!
pia92caroline Skrevet 19. mai 2012 #7 Skrevet 19. mai 2012 Hun kan jo fint ha bunad eller bunadsdrakt på, eller hva med en fin matroskjole e.l? Er ingen regler for hva man kan ha på seg i en dåp. Be dem som er naturlige å be, uten at det skaper for mye konflikter. Dette skal være din datters dag, så du må tenke på henne og hva som vil være best mtp evt krangel og uvennskap som kan oppstå. Hun kan jo fint ha bunad eller bunadsdrakt på, eller hva med en fin matroskjole e.l? Er ingen regler for hva man kan ha på seg i en dåp. Be dem som er naturlige å be, uten at det skaper for mye konflikter. Dette skal være din datters dag, så du må tenke på henne og hva som vil være best mtp evt krangel og uvennskap som kan oppstå. takk, ja det er ikke lett mellom min å hannes familie... men synes liksom ikke man kan stenge dem utr heller..:/ men får håpe de klarer holde seg i skinnet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå