Gå til innhold

Skilsmisse og selskaper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør andre dette? Gutten min fyller snart ett år og vi skal feire ham helga før bursdagen, lørdagen med venner og søndagen med familie... Men mine foreldre er skilt, en bitter skilsmisse der mor ble veldig såret av far. Far har funnet seg ei ny dame og di skal gifte seg. Moren min nekter å komme i selskap dersom de er der..! Skjønner henne, men likevel må vi alltid ha flere selskaper når vi feirer bursdag da? Er 2 1/2 siden de gikk fra hverandre. Jeg har stilt opp for mor hele tiden, og er hun som har hatt førsterett når vi til nå har hatt familie på besøk, men det kan jo ikke alltid være slik heller... Tips og råd mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor fikk ikke komme i bryllupet til sin egen datter pga stemora vår ikke kunne fordra henne.. Fortsatt er min mor svært såret..

Hadde bedt begge, det gjelder barnebarnet deres. Evnt krangler får de ta utenfpr syns og hørevidde. Krangler de - kast de ut..

Skrevet

Be begge, men si til moren din at dersom hun synes det er for vanskelig så er hun velkommen senere på kvelden eller dagen etter.

Selv om dette gjelder barnebarnet, så er dette antakelig fryktelig vanskelgi for moren din. Det er beintøft å bli sviktet av den som har vært en livsledsager gjennom mange år.

Skrevet

Vi har i alle år gjort det sånn at vi har hatt to selskaper for å "tekkes" min manns skilte foreldre. Etter at de har vært nødt til å treffes i noen konfirmasjoner så går det nå så greit at vi kan be dem sammen.

Til andre i familien som er skilt så gjør vi det slik at de begge blir invitert, og vi gjør det klart at de er like velkommen hos oss som før, og så får de to bli enige seg imellom hvem som skal komme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...