Gjest sug lut Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 (endret) Hurra, jeg har raida hagesenteret og er glad som ei lerke! Fangsten ble følgende: Flere kosmoser, siden mine fine spirer har tatt repern siste uke (mystisk - Derrick og Harry Klein er satt på saken). To høye campanula En sibirvalmue To coreopsis En mørkrosa superpetunia En mørklilla superpetunia med hvite kanter En jordsekk Det skal ikke mye til å glede oss gamle damer - oppholdsvær, en dag hvor legebesøket bare var kontroll og ikke hastesak, fine buketten på bordet, eller en times nerding i blomsterhyllene. Hvilket minner meg på følgende gåte, som også er helt sann: Hvordan kan du glede en kvinne på 70 måter? En 69 og en tur på Ikea. Endret 19. mai 2012 av sug lut
bIomstre Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Derick und Harry im kosmos! Coreopsis måtte gågles - ah, sooool! Hvilke solsikker vokser fort som fy? Alle? Har forøvrig fått meg filttøffler og morgenkåpe i dag... Klar for gamlisheimen og 69
Frenzia Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 Lørdagslykke: - Tre flotte avleggere av klatre-villvin til 10 kr stykke, på plante-loppis! - Plante-loppis!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Vi har kjøpt 75 hekkeplanter og 12 pakker jord. Vi får nye naboer nemlig, og vi vet hvem de er. Så HøY hekk. Og en gedigen margeritt i mange rosafarger.
Gjest sug lut Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Vi har kjøpt 75 hekkeplanter og 12 pakker jord. Vi får nye naboer nemlig, og vi vet hvem de er. Så HøY hekk. Og en gedigen margeritt i mange rosafarger. åssen hekk?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 Junisøtmispel. Man kan visst spise bærene på den også..
Moosh Skrevet 19. mai 2012 #7 Skrevet 19. mai 2012 Jeg har impulskjøpt et peontre! Ikke akkurat billig, men ekstremt vakkert. Ønske meg lykke til!
bIomstre Skrevet 20. mai 2012 #8 Skrevet 20. mai 2012 Peontre??? Sikker på du ikke har blitt lurt?...
Gjest sug lut Skrevet 20. mai 2012 #9 Skrevet 20. mai 2012 Er det oppstammet peon, da? Det har jeg aldri sett - har du bilde? Peoner er de flotteste som finnes - jeg har akkurat nå noen hvite i vase og de dufter fantastisk.
Moosh Skrevet 20. mai 2012 #10 Skrevet 20. mai 2012 Hehe, tror ikke jeg er blitt lurt, men det er vel mer en busk enn et tre. Heter også paeonia rockii. Jeg hadde heller aldri hørt no det før jeg så det på hagesenteret og ble forelsket. De hadde med rosa eller hvite blomster. Se f.eks her: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Paeonia_rockii Eller google "trepeon". Nå gjenstår det bare å se om den overlever i hagen min.
bIomstre Skrevet 20. mai 2012 #11 Skrevet 20. mai 2012 Trepeon, så spennende! Hadde ikke hørt om sånne. Har selv en silkepeon, men det er jo en staude og ikke en busk. Kanskje jeg må oppgradere Masse lykke til, håper du får den til!
bIomstre Skrevet 21. mai 2012 #12 Skrevet 21. mai 2012 Hurra! Enda en busk i hagen er identifisert, koreakrossved http://www.valeaston.com/2010/03/now-in-bloom-korean-spice-viburnum.html Den dufter fantastisk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå