Gjest Kira med en av hver Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Hadde aldri noe problem med amming med første barn, og har frem til nå heller ikke hatt det med andre barn (han er litt over 3 mnd). Men den siste tiden (de 10 siste dagene for å være eksakt) har jeg slitt veldig med ammingen. Dvs når jeg sitter og ammer. Min lille har nemlig bestemt seg for at han nekter å ta puppen med mindre vi ligger i sengen. Dette startet rett etter vaksinen, så jeg tenkte kanskje at han var øm der han hadde fått stikkene. At det gjorde vondt på en måte. Men det varte så lenge at dette er jo borte for lengst. Tenkte også at kanskje han har en kink i nakken eller lignende, men jeg tviler nå på det. Ettersom han nekter alle andre steder enn i sengen. Så jeg kjenner at jeg blir fryktelig stresset av dette. Det går jo ikke an å amme liggende hele tiden. "Hei, jeg ligger bare her på gulvet på kjøpesenteret og ammer jeg". Håpløst Er det noen som har opplevd det samme eller som har råd eller tips til meg? Jeg har forsøkt å legge han til før han blir for sulten, når han er veldig sulten, når han er trøtt og når han er veldig våken. Han suger to-tre ganger, for deretter å bli hysterisk. Og ettersom jeg har latterlige mengder med melk blir vi kliss våte begge to på hvert forsøk. Har så lyst til å fortsette og amme, fordi orker ikke styre med flasker. Men kjenner at dette stresser meg veldig. Hjelp!
sillyfilly og Olivia Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Har du prøvd å bytte stilling? Litt stress kanskje men tvilling grepet gjør kanskje det lettere for babyen å amme. Hmm vanskelig å forklare. Du holder armen din under babyens rygg(han ligger på rygg) ved siden av magen i stedet for inntil magen.Vet ikke om du skjønte noe nå http://ammehjelpen.no/artikkel/146/Tvillingstilling Her ser du litt hva jeg mener. Ellers ville jeg kanskje undersøkt han for kink i nakken. Bare for å være på den sikre siden. Spør hs om hun har råd? Bruker du amme pute? Vet ikke om det vil hjelpe at han får ligge på en pute(kanskje han forbinder liggende amming med myk madrass og ligge på siden).. Det var min elendige tips..
Lise259 Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 Jeg har et liknende problem. Sønnen min på 15 uker, nekter plutselig å ligge på siden når jeg prøver å amme han. Gått helt fint ellers. Kan gå om jeg prate til han samtidig. Så når han ikke vil ligge i sengen sin lenger når kl er blitt 5, så er det kjedelig at han ikke vil få pupp i senga vår. Rart det der
førti Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Jeg har en ammepute som heter boppy son jeg kjøpte på babyshop. Den er så fast at babyen kan ligge rett ut. Da blir det som å ligge i sengen.
Bondejenta Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Hadde akkurat same problem med mi jente for to år sidan. Kunne ikkje dra NOKON stad fordi ho måtte ligge for å få pupp.. Kjøpesenteret var uaktuelt i månadsvis. (økonomisk ) Har ingen tips, for vi vart "liggande" til ho slutta då ho v ar 1 år. (Fullamma henne så lenge, fordi ho verken tok flaske og fast føde) Crazy, I know. Det tok slutt då ho begynte på barnehagen og eg i jobb. Tvi tvi.... FøLER med deg!
Gjest Kira med en av hver Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 Tusen takk for svar alle sammen Vi har forsøkt det meste, alt fra tvillingstilling til forskjellige ammeputer og uten ammepute. Men det er en sta gutt vi har fått oss. Så får nesten bare ta tiden til hjelp, og håpe at han skifter mening
cent Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Vil han die om du ammer ham i samme stilling andre steder enn i senga? Dvs. er det stedet eller stillingen som er problemet? Hvis det er stillingen som er problemet ville jeg tatt det opp med helsesøster og fått en henvisning til fysioterapeut bare for å sjekke at det ikke er noe fysisk som gjør det ubehagelig for ham å die i andre stillinger. Har selv en gutt som plutselig slo seg vrang når jeg ammet ham når han var omtrent 3,5 måned. Det begynte med at han lå og jamret når han fikk melk fra venstre pupp, men at det gikk fint fra høyre og fint fra venstre i tvillingstilling. Fikk time hos fysio og fikk konstatert trøbbel i nakke og bekken, han er fin nå etter flere fysiotimer + manuellterapi. Det var antakelig noe som har vært der helt siden fødselen av og bare blitt verre og verre til det til slutt ble for mye for ham. Så, hvis du tror det kan ha noe med stillingen å gjøre ville jeg i alle fall tatt en sjekk, da får du i alle fall utelukket det dersom han bare er en sta gutt med egne meninger om hvor maten skal inntas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå