Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Hva trener dere, og hvor ofte?
L-8 Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Jeg varierer mellom fullkroppsprogram to uker, og to-splitt to uker med en kardiodag i uken... Eller lurte du mer konkret på øvelser?
L-8 Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 Ukene med fullkropp 3-4 g per uke, to-splitt 6 g per uke.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Veldig varierte øvelser. Trener med PT en gang i uken, og vi trener øvelser som er spesielt tilpasset mitt ønske om å komme i bedre form til å takle en graviditet og forhåpentligvis fødsel. Gjør alt fra sit ups på bosuball, pull ups, knebøy med vektstand, benpress, ro-øvelser, red cord osv... I tillegg driver jeg med jogging, speed walking, svømming og aerobic o.l.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2012 hva er to-splitt? Og har dere noe konkret mål med treningen? Ja, du nr 4 skrev jo hva du trente til. Jeg bare lurer fordi det er morsomt å høre Jeg trener selv, men ikke veldig målretta, mest for å bygge opp muskelmasse og bli litt "strammere". Og når dere først driver med det, kan dere kanskje svare meg på litt spørsmål? Når man tar benkpress, hvor langt ned skal man ta stanga? Helt ned til brystet, eller til albuene er i 90 grader? Hvor langt ned skal man gå med knebøy? Og hvor mye løfter dere i benkpress og knebøy?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 hva er to-splitt? Og har dere noe konkret mål med treningen? Ja, du nr 4 skrev jo hva du trente til. Jeg bare lurer fordi det er morsomt å høre Jeg trener selv, men ikke veldig målretta, mest for å bygge opp muskelmasse og bli litt "strammere". Og når dere først driver med det, kan dere kanskje svare meg på litt spørsmål? Når man tar benkpress, hvor langt ned skal man ta stanga? Helt ned til brystet, eller til albuene er i 90 grader? Hvor langt ned skal man gå med knebøy? Og hvor mye løfter dere i benkpress og knebøy? Når det gjelder benkpress vet jeg faktisk ikke, har ikke prøvd det enda. Knebøy har jeg ikke så mye vekt på enda, 15 kg. Jeg går så langt ned jeg overhodet kan når jeg gjør knebøy. Det viktige her er å ha passe avstand mellom bena, og bøye knærne litt utover også, i tillegg til å ha rumpa nok bakover uten å falle bakover. Jeg står oppå noen vektskiver med helene for å få riktig vinkel. Benpress derimot jeg nå 130 kg. Ellers bruker jeg mye øvelser hvor jeg kun bruker kroppsvekt. Planken, red cord i forskjellige typer øvelser (feks. planken med bena i red cord hengende fra taket, så trekke bena/knærne sakte under seg og sakte ut igjen mens man ligger i plankestilling hele tida). Hilsen #4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #7 Skrevet 19. mai 2012 Trener styrke 3 ganger i uke. I hovedsak overkropp da jeg gjør dette pga en skade (synes det er ubeskrivelig kjedelig, men alternativet er fullt ufør, så da.....). Følger et program jeg har fått spesielt for meg hos en rehabiliteringsinstitusjon. I den følger også markløft, kroppshevinger, benkpress som er kjente øvelser for de fleste. Trener ca 10 timer i uka utover dette. Diverse variert og en del kondisjon.
L-8 Skrevet 19. mai 2012 #8 Skrevet 19. mai 2012 To split er bare at jeg deler kroppen i to, altså f.eks ben og rygg en dag, armer og mage neste. Jeg trener for å gå ned i fettprosent, og å få en stram og fin kropp, samt at jeg synes det er veldig gøy og er en energibooster! Benkpress tar jeg 40 kg med stang, eller helst 16-kg manualer. Knebøy tar jeg 80 kg eller 60 kg dype. Jeg har mye basisøvelser i mitt program: markløft, knebøy, utfall, roing i ymse varianter, chins, dips, benk. Bruker helt klart mest frivekter.
L-8 Skrevet 19. mai 2012 #9 Skrevet 19. mai 2012 Benkpress med stang: sånn at den er borti puppene, med handtler: såvidt borti skuldre.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 19. mai 2012 ahh! Det ser ut som om vi har samme motivasjonen da L-8
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 19. mai 2012 #11 Skrevet 19. mai 2012 Jeg prøøøøøver å trene 2 dager i uken, og nå som jeg har fått meg treningsvenninne er det myye gøyere å trene. Har en vond rygg som må trenes opp, så det blir hovedsakelig ryggøvelser. Men får tid til rumpe, armer, ben, skuldre osv også
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 19. mai 2012 hvilke øvelser tar du for ryggen da? Jeg tar den der jeg ligger på en benk som er lav foran vet du, og hever overkroppen opp. Om du skjønner... Og ruller med slike hjul, det trener både rygg og mage...
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 19. mai 2012 #13 Skrevet 19. mai 2012 Jeg ror, nedtrekk, hever overkroppen som du gjør..også er det andre forskjellige apparater på treningssenteret jeg bruker, som trener ryggen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå