Gå til innhold

Krise! Sprittusj..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten har nettopp gått bananas med grønn permanent marker på stua!

Jeg har brukt ei halv flaske neglelakkfjerner på babystolen, ett hvit vitrineskap og en vegg - med hell. Men han har også kladdet på tre spisestuestoler. Trekket er mørkt beige. Hvordan få bort det da? Kan jeg prøve neglelakkfjerner, eller finnes det noe mer skånsomt?

Heldigvis er trekkene kjøpt løse slik at jeg _kan_ kjøpe nye, men det blir 1000 kr ut vinduet da..

At jeg aldri lærer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan de vaskes i maskin? I så fall ville jeg kastet dem i maskina før tusjen rekker å tørke... Gjerne med flekkfjerner sprayet rett på.... Evt neglelakkfjerner som flekkfjerner? Eller håndsprit? Risikerer at fargen endres på trekket kanskje, men verdt et forsøk?

Skrevet

Og i verste fall kan trekkene farges opp igjen, i stedet for å kjøpe nye?

Skrevet

prøv med stoffrens kanskje? Sånn som er til møbler. Vanish har en spray for det.

Skrevet

Lilleborg.no har en genial flekkfjerningsguide. Jeg fikk bort sprittusj på en bluse ved å varme opp rødsprit. Les der.

Skrevet

Kim og Aggie fra tvprogrammet How clean is your house hadde en nettside før, der det sto alle rådene de har gitt. Jeg er ikke sikker om de har det nå mer, siden det er noen år siden innspilling og det var i regi av bbc. Husker i alle fall de har vist fjerning av permanent marker, så rådet kan nok finnes på nettet. Prøv å google det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...