Gå til innhold

kreft

Anbefalte innlegg

Skrevet

faren til samboer, altså barnas bestefar fikk påvist kreft i tarmen for ca 6 mnd siden. operert bort svulsten, hatt utlagt tarm, men alt er på plass igjen nå...skulle bare på etterkontroll for to dager siden og da finner de flekk på lunge og lever som de mener er kreft! noen som vet noe om prognoser?? mulighet for overlevelse?? skal på nye undersøkelser til uken på et større sykehus...

hva bør man si til barna på 5 og 11?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så trist! Jeg ville bare sagt det som det var. At han er syk igjen, at det kan hende kreften har spredd seg, men de vet ikke enda hva det er / hvor syk han er.

Umulig å si noe om prognoser uten å ha snakket med legen hans.

Skrevet

Huff så trist! Jeg ville bare sagt det som det var. At han er syk igjen, at det kan hende kreften har spredd seg, men de vet ikke enda hva det er / hvor syk han er.

Umulig å si noe om prognoser uten å ha snakket med legen hans.

takk for svar! ja e kjempetrist, vi bor veldig nært så best å si det som det er, ungene vil nok uansett merke at det er noe som ikke stemmer. huff gruer meg å fortelle det...

Skrevet

Kan ikke svare i dette tilfelle, men søsteren min hadde spredning til lever og lunger. Med engang de kunne konstantere at det den lille flekken på leveren var kreft, hadde hun fått dødsdommen. Levde i 4 år etter hun fikk beskjeden.

Krysser fingrene for svigerfaren din! Klem!

Skrevet

Pappa opplevde det samme, levde dessverre ikke mange mnd etter at spredningen var oppdaget. Dette startet i tykktarmen det også.

Lykke til.

Hadde vente med å fortelle ungene det til sprdningen var et faktum. De trenger ikke bli mer opprørt enn nødvendig.

Skrevet

Min pappa fikk også kreft, men en annen type. Barna mine var veldig nær med bestefar. Vi valgte å være ærlige med dem hele veien, og nå i ettertid så syns jeg det var riktig av oss. Han døde dessverre. Håper det går bra med din svigerfar. Sender deg en god klem

Skrevet

Min pappa fikk også kreft, men en annen type. Barna mine var veldig nær med bestefar. Vi valgte å være ærlige med dem hele veien, og nå i ettertid så syns jeg det var riktig av oss. Han døde dessverre. Håper det går bra med din svigerfar. Sender deg en god klem

Kreft på leveren er ikke så bra desverre :(

Skrevet

Kreft på leveren er ikke så bra desverre :(

Huff, er smertelig klar over dette... men prøver å fortrenge. Min kjære kjære mann er hardt rammet i levra, så mye at de ikke kan operere (spredning fra tykktarm)

Det er kanskje vanskelig å sammenligne like tilfeller når det kommer til kreft, men jeg ønsker dere, HI, (og alle andre) lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...