Gå til innhold

Hva mener du kjennetegner scabby chic?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til hva scabby chic er. Kan du nevne noen ting som slår deg med en gang?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gosj, heter vel shabby! Litt for rask på labben der gitt!

HI

Skrevet

Tror neppe "scabby" kan noen gang være "chic".

Hvis man er full av skorper så bør man finne årsaken til det, er det fordi man har en overdrevet tendens til å poppe kviser og dermed får mye skorper? Dette kan fort bli til arr, og det er heller ikke "chic"...

Skrevet

Tror neppe "scabby" kan noen gang være "chic".

Hvis man er full av skorper så bør man finne årsaken til det, er det fordi man har en overdrevet tendens til å poppe kviser og dermed får mye skorper? Dette kan fort bli til arr, og det er heller ikke "chic"...

Hehe!

HI

Skrevet

Hm, jeg er ikke noen fan av stilen i det hele tatt. Men synes det virker som om 9 av 10 interiørblogger havner i den kategorien? Du finner masse inspirasjon hvis du leter der.

Hvitt er i hvert fall et fellestrekk! Deretter at de aller fleste detaljer er "feminine", dvs rosa eller pastell, og gjerne litt i overkant påpynta. Ofte omtrent umulig å se at det bor noen mannfolk i boligen. Liksom-gammelt og liksom-slitt. Nå for tida prøver mange å redusere det sukkersøte med å ta inn litt røffere "industrielle" innslag -resultatet er nok en gang at veldig mange hjem blir påfallende like.

Kanskje ikke verdens mest kreative eller originale stil. Mye kopiering av andres ideer...

Skrevet

Det er jo sånn som ser litt gammeldags ut.. jeg ser for meg f.eks. en hvitmalt eldre trestige som fungerer som pynt/hylle i stua, som har slitte og nedpussede kanter. Eller skilt/bokster med litt gammeldags og slitt preg.

Skrevet

Bare å google shabby chick bilder, så ser du det. Stilen er forøvrig blitt ekstremt mainstreem og ut for lengst.

Skrevet

er møkk lei shabby shic. Hvite møbler som er liksom slitt, nepussede hjørner osv.

Store bokstaver til pynt. Skrift på veggene osv.

Skrevet

Er jo litt små skabbete, det lmå man jo kunne si eller?

Malingsslitt, gammelt, små korrodert metall, og tegnet på tapeten. Så tenker du traff spikeren temmelig bra.

Skrevet

Dette er skikkelig shabby chic:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/viewimagewide?finnkode=34367756&reference=2012/5/vertical-2/07/6/343/677/56_1857496339.jpg

Syns i utgangspunktet at det er en flott stil; spesielt det hvite/lyse er flott for små hjem, for at de skal se større ut. Men ja; det er særdeles mange som kjører shabby chic stilen nå, og hver eneste butikk inkl Nille bugner over av denne stilen.

Jeg har dessverre en ganske gjennomkjørt shabby chic-stil her hjemme også (om enn litt mer sober, da jeg foretrekker det mer stilrent enn hyperfeminint), og skulle ønske jeg heller hadde brukt pengene på noe som ikke absolutt alle har :P Skal skifte interiørstil når jeg vinner i lotto...

Skrevet

http://www.finn.no/f..._1857496339.jpg

Syns i utgangspunktet at det er en flott stil; spesielt det hvite/lyse er flott for små hjem, for at de skal se større ut. Men ja; det er særdeles mange som kjører shabby chic stilen nå, og hver eneste butikk inkl Nille bugner over av denne stilen.

Jeg har dessverre en ganske gjennomkjørt shabby chic-stil her hjemme også (om enn litt mer sober, da jeg foretrekker det mer stilrent enn hyperfeminint), og skulle ønske jeg heller hadde brukt pengene på noe som ikke absolutt alle har :P Skal skifte interiørstil når jeg vinner i lotto...

Den dama der hadde overdrevet! Det var lite sjel i huset.

Skrevet

http://www.finn.no/f..._1857496339.jpg

Den dama der hadde overdrevet! Det var lite sjel i huset.

Skulle likt å sett to krabater som akkurat har spist sjokolade løpe rundt der ;) Hehe!

Shabby chic stilen kan være fint om det ikke er overdrevent og om du tilfører eget preg på stilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...