Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 http://www.ba.no/nyheter/article6066648.ece
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Igjen? Dette er gammelt nytt fra begynnelsen av 90-tallet
<3 mine søte små<3 Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 ingen skal bruke tortur. men synest det er litt tåpelig å dra frem alt det som BV gjør galt. Er som oftes det som komme media til syne. hva med de sjelene som BV redder da?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Åja, redder de noen ogsÅ? Det visste jeg sannelig ikke..
Tabitha Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 I utgangspunktet er ideen god, men de overdrev noe sinnssykt, da... Folk bør få sove om natta. Og det å isolere en ungdom som nettopp er blitt tatt ut av hjemmet sitt, eller tvinge vedkommende til å vaske gulvet med tannbørste... Nei, det høres helt sinnssykt ut. Dette viser at barnevernsarbeidere ikke automatisk har empati.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 Der er faktisk en del galt med barnevernet. Eller egentlig deres regelverk, som de må jobbe utfra. Jeg har hatt og har mye med dem å gjøre som bruker, og ser mer og mer feilene de har i sitt regelverk. Og de er mange Jeg har ikke fått hjelpen jeg virkelig har bedt om, men heller en suppe av hva de har å tilby om de orker og kan. Har nå ikke lest linken i hovedinnlegget, men snakker kun utfra egen erfaring.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #7 Skrevet 18. mai 2012 Jeg var på en slik barnevernsinstutisjon. Ble isolert ved annkomst i et døgn. Dette var fordi at enkelte av ungdommene var ruset ved annkomst. De stakk ofte av og ble hentet inn av politi, og var som regel ruset da også. De ble også sjermet pga hensyn til de andre ungdommene. Jeg ble sendt på tur med marinejeger. En helvetes tur, men jeg hadde godt av det. Skrubbet gulv med tannbørste har jeg også....Jeg har aldri lidd noe av den grunn. For min del var dettte med på å endre livet mitt til noe positivt.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #9 Skrevet 19. mai 2012 Det er mye galt i barnevernstjenesten. Mye, og mer, galt i barnas fremste barnevern også: Hos foreldrene i hjemmet
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #10 Skrevet 19. mai 2012 Jeg ble reddet av barnevernet, er utrolig glad for at de var der når jeg trengte det hadde de ikke kommet å fjernet meg fra hjemmet mitt, hadde jeg enten vært død eller en selvkadende rusmisbruker i dag.. og de andre jeg bodde sammen med på barne og ungdsomshjemmet var også glade for det barnevernet hadde hjulpet de med. Alle hadde grusomme historier om barndommen, og alle forstod når de ble litt eldre at det å bli fjernet var det beste for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå