Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Min beste venninne skal gifte seg. De er i 40 åra og har bodd sammen lenge. De har meget god økonomi. Vi har god økonomi. Kan man gi penger? Hvor mye bør vi gi? Er ikke forlover
☆☆☆ Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Til nære venner ville jeg lagt meg på rundt 1000-lappen i gave. Har de ikke ønskeliste? Hva med å gå sammen med noen andre og kjøpe kunst? Evt gi gavekort hos en kunstner?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 De har ikke lagt ut ønskeliste,for de har alt skikkelig vanskelig dette Hi
☆☆☆ Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Ja, da er det vanskelig. Blir på en måte enda kjipere å gi penger enn vanlig da, siden de har det også fra før....
Soon to be mum Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 Enig med de andre. Gi kunst. Eller hvis de bor i Oslo eller omeng, et gavekort på et opphold på Engø Gård. Litt luksus er ingen imot.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #8 Skrevet 19. mai 2012 Gavekort er en god ide. I noen butikker får du kjøpt gavekort der mottakeren velger selv hvordan de vil bruke gavekortet. Husker ikke hva det heter. Men eks. er at du kan kjøpe gavekort på 1000 kr. Og med gavekortet så følger det med 3 forskjellige aktiviteter som mottaker kan selv velge. F.eks. dykking, spa eller middag. Disse eksemplene har jeg bare funnet opp, men det er noe i den duren. Du kan kjøpte gavekort til forskjellige beløp og med beløpet følger det da med aktiviteter som hører til prisen. Bare et forslag.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #9 Skrevet 19. mai 2012 Nei, ikke gi kunst. Det er så synd om det dere velger ut ikke faller i smak.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #10 Skrevet 19. mai 2012 Penger er bedre enn gavekort, for da kan man bruke de på det man ønsker. Blir ikke bundet til noe spesielt :-)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #11 Skrevet 19. mai 2012 Ikke gi kunst med mindre du vet at akkurat dette elsker de!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #12 Skrevet 19. mai 2012 Syns kunst er vanskelig å kjøpe til andre. Selv er jeg litt sær på kunst, og regner med andre også er det. Jeg vet de skal på bryllupsreise og derfor kan jo penger være greit. Hvor mye bør jeg gi evnt? Hi
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #13 Skrevet 19. mai 2012 Jeg hadde aldri gitt penger til et godt etablert par med god råd. Jeg hadde uten tvil funnet på noe annet. Kunst er et godt, men vanskelig alternativ. Vi har kjøpt kunst til noen brudepar og da har vi avtalt at de kan bytte det hvis de ikke liker det (og vi har understreket det til brudeparene), hvis dere finner et sted dere kan gjøre den avtalen, så gjør det jo ikke noe å kjøpe kunst. Andre alternativer er for eksempel epletre el til hagen hvis de har hage med plass til flere trær. Turutstyr hvis de liker å gå tur osv. Uansett er de fleste gaver fine hvis de kan byttes og jeg syns alt er bedre enn penger når de egentlig har nok av det fra før. (Unnskyld mangel på avsnitt, men av en eller annen grunn virker ikke entertasten min på dib, kun alle andre steder)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #14 Skrevet 19. mai 2012 Ville heller ikke gitt kunst, da dette er en veldig personlig ting mtp hva man liker etc. Mitt forslag, er et pengetre Kjøpt et sånn "tre" eller greiner er det kanskje. Får de på Mestergrønn o.l. Så kan du kjøpe inn evt gull-lakk og spraymale greinene i gull. Kan være nydelig i vanlig trefarge også. Men å pynte treet litt syns jeg personlig er litt mer koselig og viser at det er forseggjort. Jeg ville samtidig ha laget eller kjøpt noen små brikker som du kan henge i greinene, der kunne du ha skrevet ned noen koselige, minneverdige historier om deg og din beste venninne, og kanskje noen av dem som par? Innimellom der, fester du penger i greinene med fiskesnøre som ikke syns så godt. Summen av penger, til min beste venn....ville jeg kanskje ha lagt et par tusen i......i et pengetre, kan det være morsomt å ha sedler i ulik størrelse, 100- 200- 500-1000 lapper alt etter hva som passer. For pynt og dekor, er det også moro med mynter med hull i som gjør pengetreet veldig morsomt. Invester i en spesiell eller kul vase som passer til den str på greiner, og voila!! Har sett denne gaven til andre, både 50- års lag, og også som bryllupsgave. Laget det selv en gang selv også. Alle jeg har erfart, har blitt veldig glade for gaven, noen koselige ord og selve greina. Så et lite tips til deg når det ikke er gaveliste og mottakerne har "alt" Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå