Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Det er eksen som skal ta med 2åringen vår til tyrkia i sommer. Jeg har aldri reist til utlandet (lenger enn til Danmark og England) så trenger noen tips av andre. Lillegutt har fulgt vaksineprogrammet - men så på nettet om heptitt A og B. Er dette anbefalt og nødvendig eller bare gjeldende i enkelte områder? Spurte HS men hun visste ikke helt. Har dere noen andre tips å komme med? UV-drakt? Nødvendig eller ikke? Vann, anbefalt å kjøpe flasker og holde seg unna springvannet? Gruer meg til å sende gutten dit, uten å ha "kontroll". Det går sikkert bra - men.. Det er alltid dette "hvis" og "hva om og men"..
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 Hei. Vi skal til Tyrkia i sommer med våre 2 barn og ja, de skal vaksineres nå til uka med hepatitt (twinrix heter vaksinen), ble anbefalt av helsesøster og sjefen min som er lege. De må vaksineres 2 ganger før vi drar og 1 gang etter vi kommer hjem, har tatt denne selv pga jobben min. Om sommerern i Tyrkia er det VARMT, har vært der i mange år og sola er jo sterk, så ja, hadde kanskje brukt uv drakt. Kjøp vann på flasker, ikke anbefalt å drikke fra springen der nei. Og drikk masse så klart. Skjønner bekymringene dine, men det går nok så bra så God tur til gutten din
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 Hei! Takk for svar - merker det gjør godt å bare få tilbakemeldinger =) Regner nok med gutta får en fin tur - bare alle forhåndsregler blir tatt Takk for svar, nok en gang! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå