Gå til innhold

Modningsrier, noen med erfaring?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 5 uker igjen til termin, men har de siste dagene hatt mye sterke kynnere. Det går stort sett greit så lenge jeg holder neg helt i ro, men jeg skal ikke gå mange metrene før det setter i gang. Det er som kraftige mensenmurringer som setter seg i rygg og mage og skikkelig press nedover som svir/brenner (har ikke UVI). Det hender også at jeg våkner av dette om natten. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette, kan det tyde på at fødsel er nært forestående eller risikerer man å gå slik i ukesvis? Har det noe å si om man forsøker å "trosse smertene" for å komme seg ut litt på korte turer, eller bør jeg rett og slett holde meg mest mulig i ro for å ikke fremprovosere noe?

Setter pris på å høre synspunkter fra dere mer erfaring her inne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde modningsrier i nesten 1,5 uke.

 

Hadde kontroll hos jordmor da de hadde holdt på ca en uke og jeg fortalte at de var helt regelmessige i flere timer om gangen. Kunne f.eks våkne av de om natta og de kom hvert tiende minutt i to timer før de gav seg igjen. Da ville jordmor undersøke om de hadde effekt på mormunnen og det hadde de, jeg hadde 3 cm åpning...

 

Fødte 3-4 dager etter at jeg var hos henne, ungen kom 15 dager før termin.

 

Om du har hele 5 uker igjen ville jeg ringt jordmor og bedt om en kontroll, du vil jo helst ikke ha ungen riktig enda, lungene er ikke helt modne enda. Om de påvirker mormunnen vil du antagelig få beskjed om å ta det heeeeeelt med ro, for å forhindre en prematur fødsel.

Skrevet

Åh, jeg kunne ikke skrevet noe annerledes, har det pÅ NETT samme mÅte!! Bare to uker til fødsel. Skal til jordmor pÅ mandag sÅ hÅper det er litt Åpning! :)

Ville nok bestillt en time til jordmor og hørt med henne siden du enda har 5 uker igjenn ja :) Lykke til..

Skrevet

dette er akkurat som meg, og eg er akkurat 35 uker i dag så 5 uker igjen.. vonde kynnere og press ned som gir mensen smerter.. pluss veldig masse ligamentsmerter.. , sitter nede ved lysken og ned på hårfeste.. dritvondt.. kvalm og uvell... langt i fra kjekt.. har vurdert å ringe føden men føler eg bare syter og er til bry.. får ta ei natt til og se om eg ringer i morgen... masse lykke til HI

Skrevet

Takk for innspill. Det er litt godt å høre det er flere som har det likt :) jeg har også litt høy terskel for å ringe føden da jeg også er redd for å virke sytete. Snakket med jordmor som mente det var modningsrier og de kunne være skikkelig vonde. Men fikk ikke noe svar på om dette har noe å si for hvor lenge det er til fødsel. Fikk beskjed om å legge meg på sofan når det tar til, men det er jo ikke alltid like lett. Kan jo snart ikke gå ut av huset lenger...

Masse Lykke til til dere andre også :)

Ingen flere med erfaringer på hvor lenge man kan ha dette før fødsel?

HI

Skrevet

Jeg var også plaget med modningsrier fra uke 35. Fikk beskjed om å ta det rolig, og legge meg ned når jeg var sliten (ikke sitte..). Kom spesiellt om kveldene, men ikke regelmessig.

Gutten kom dagen før termin . Når jeg kom inn på føden hadde jeg 4 cm åpning uten å hatt mer smerter en modningsriene.

Skrevet

Takk til du siste også :) skjønner at dette er veldig individuelt og ikke nødvendigvis trenger bety at fødselen skjer før termin. Det er jo positivt (men håper inderlig man slipper å gå overtid ;) hvis det kan medføre at fødselen går litt raskere er det hvertfall godt for noe!!

HI

Skrevet

Jeg hadde d i større og større grad fra 1,5uke før fødsel. Fire dager før fikk jeg d hver natt, hver 10-20min, m dabbet av når jeg reiste meg. Ofte perioder på dagen også. Var dødssliten da fødselen endelig kom igang! Ble gaaaal!! Tror d er vanlg for andregangsfødende da. Men modningsriene hadde hatt sin funksjon da, for jeg hadde mye åpning og var veldig tøyelig, og d gikk fort og greit når fødselen først kom i gang.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...