prins07 og spire i magen <3 Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Hei.. Er det noen som har erfaring med mollusker? Har vært hos legen med barnet, men det eneste de kan hjelpe med er skapning. Det vil jeg helst unngå.. Finnes det noe man kan snøre på? Utenom teatreolje? Syns jo så synd på gutten...det ser jo ikke godt ut :-(
prins07 og spire i magen <3 Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #2 Skrevet 18. mai 2012 Skapning= skraping ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Prøv med en uttørkende kvisekrem, er flere som har blitt kvitt molluskene med det. På apoteket selger de flere forskjellige små tuber med krem som er bakteriedrepende og uttørkende.
Annthe og gutta :) Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Ellers er det bare å la de være. De forsvinner av seg selv
prins07 og spire i magen <3 Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2012 Takk:-) kjøpte en på helsekosten i dag som heter agrosan. Det er en antiseptisk krem mot hudproblemer, så vi får prøve den:-) alle sier de går bort av seg selv, og det stemmer sikkert, men det kan jo ta fryktelig lang tid. Han har hatt dem i 9 mnd snart, og blir bare flere.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 Mannen fikk noe blått til å smøre på sine, lurer på om det het Wartex men ikke sikker. Forsvant på litt over en uke.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. mai 2012 #7 Skrevet 18. mai 2012 Jeg klemte ut de som kunne klemmes ut, resten ble borte. Han hadde de vel i nesten 2 år, faktisk. De myldra,og barnehagen trodde det var vannkopper hver gang det dukka opp nye. Så plutselig ble de bare borte, og det er små hull igjen Så nå skjønner jeg hva de små hulla jeg ser folk har i panna f.eks er for noe
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 18. mai 2012 #8 Skrevet 18. mai 2012 Både datteren min og jeg har hatt mollusker i 2nesten 3 år nå... På meg forsvinner de ikke og det kommer eksem rundt dem slik at det klør noe forferdelig! På datteren min har molluskene blitt betente og røde, en etter en. Da har jeg smurt Brulidin på + plaster ca en uke, da har de forsvunnet... Jeg vil også gjerne ha tips til hvordan de kan bli borte for godt
fisken2015 Skrevet 18. mai 2012 #9 Skrevet 18. mai 2012 http://www.lommelegen.no/artikkel/mollusker-molluscum-contagiosum
fisken2015 Skrevet 18. mai 2012 #10 Skrevet 18. mai 2012 Mannen fikk noe blått til å smøre på sine, lurer på om det het Wartex men ikke sikker. Forsvant på litt over en uke. Wartec er til behandling av kjønnsvorter.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #11 Skrevet 18. mai 2012 Min lege anbefalte å fryse vekk en el to i en klynge, da hadde vist de andre rundt forsvunnet, ikke overtalt mini til å gjøre d enda da;) har også to stk som er røde/betente, ser ikke pent ut, og en del andre som bare er hvite. Skal prøve med kvise krem, smøre enn de på hver enkelt? De som er hvite eller betente?
true<3love<3 Skrevet 18. mai 2012 #12 Skrevet 18. mai 2012 Her Ble det borte etter å ha badet i overklora vann i svømmehall på et hotel. Utrolig deilig å bli kvitt:)
Mø schæl! Skrevet 18. mai 2012 #13 Skrevet 18. mai 2012 Her var jenta vår MYE plaget, maaaaange mollusker som både klødde og var ekle, så vi ble henvist til hudlege. Det viste seg å være veldig lurt, for hudlegen tok rett og slett og frøs to-tre av de "verste" molluskene, og et par uker etterpå var ALLE tørket inn. Han tok liksom de han mente var "modermolluskene", hehe. Ikke vondt i det hele tatt for jenta vår som da var ca. 2,5 år - og VELDIG deilig å bli kvitt dem!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #14 Skrevet 18. mai 2012 Hvis du finner en terapeut som har håndholdt scanlab laserapparat så kan du få dem til å tegne den/ mollusken/e som kom først eller er størst med svart sprittusj og deretter bruke laserapparatet på disse. Det holdes på til det kjennes en tydelig varme (på grensen til vondt, men ikke direkte smerter), skal ikke holdes etter at man har kjent det vondt. Vet ikke hvorfor, men de forsvinner!! En til to behandlinger er som regel nok, og jeg har sett personer som har hatt maaaaaaaange, og så har det bare forsvunnet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå