Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Hva bruker dere mot dette? Blir så ufattelig dårlig. Våkner med sterke kramper, får feberfølelse og kvalme og kan sove i flere dager. Fungerer ikke i det hele tatt de første 2-3 dagene. Etter fødsel er det helt ulevelig. Men fastlegen min mener jeg får ta ibux og hvile. Jaha, så ingen jobb, barn eller studier de dagene da? Tåler ikke paracetamol så det kan jeg ikke ta og voltaren får jeg diarè av.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Jeg brukte naproxen, det var det eneste som funket litt. Jeg ble bedre etter første svangerskap, men før jeg ble gravid så var det nesten uutholdelig vondt. Var stortsett sengeliggende de første dagene.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Har du prøvd naproxen? De er reseptfrie og er for menssmerter. De har hjulpet meg mye bedre enn paracet og ibux ihvertfall...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 HI her Har prøvd naproxen og ble like dårlig som på voltaren. Uff, jeg gruer meg til hver gang. Klarer ikke engang å hente i barnehagen. Og får så kramper at det kjennes ut som rier. Før jeg ble gravid hadde jeg ikke mens på lange tider grunner komplikasjoner
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 Jeg bruker ibux og paralgin forte, men tåler du ikke paracet så tåler du ikke paralgin forte heller. Eneste som funker for meg. I tillegg ligger jeg ofte med varmepute på magen når jeg kan, det lindrer. Trening lindere også, pussig nok så merker jeg ingen smerter når jeg løper på mølla. Straks jeg er ferdig å trene kommer smertene tilbake. Presser meg alltid på trening når jeg har mensen, uansett om jeg føler meg elendig.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 HI her Har prøvd naproxen og ble like dårlig som på voltaren. Uff, jeg gruer meg til hver gang. Klarer ikke engang å hente i barnehagen. Og får så kramper at det kjennes ut som rier. Før jeg ble gravid hadde jeg ikke mens på lange tider grunner komplikasjoner A Æsj, det var dumt:( Hvis du ikke har planer om flere barn i aller nærmeste framtid, så kan jeg tipse deg om hormonspiral. Jeg har hverken menssmerter eller blødninger lenger:)) Og den er jo bare å ta ut igjen når du vil ha fler barn. Evt p-piller, har du prøvd det? Mange får mindre menssmerter med p-piller også
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #7 Skrevet 18. mai 2012 Huff, jeg har menssmerter som er verre en fødsel. Eneste som har funka på meg, er morfinsprøyter. Men fant ut at P-ringen hjelper en goood vei på smertene nå. Så den anbefaler jeg som prevensjon.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #8 Skrevet 18. mai 2012 Jeg bruker 1 paracet og 1 paralginforte. Det tar ikke all smerten, men toppen. Er stort sett sengeliggende/sofaliggende, de første 3-4 mensdager. Trodde det skulle bli så bra etter at jeg hadde født, men det ble jaggu meg mye verre.. Går ann å operere seg, men da må man være ferdig med barn, for det er en viss sjangs for at den operasjonen kan gjøre en steril..
OssTre<3 Skrevet 18. mai 2012 #9 Skrevet 18. mai 2012 Jeg har noen sinnsyke menssmerter, eneste som virka på meg når det kom var 2 naproxen sammen med 1-2 paracet. Av og til var det så gale at det ikke virket og da måtte jeg bare hive i meg en paragin forte for at jeg skulle klare å puste... Forferdelige greier det der. Men har hørt at det går bedre etter en fødsel da så får håpe de slipper litt når den tid kommer igjenn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå