Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Vi har snakket om å skaffe boligalarm, og var egentlig helt klare for det. Men så begynner jeg plutselig å tenke på hva det egentlig er godt for? Den vil jo for det meste være på når vi er borte, og går jo ikke av før noen er inni huset, og da er jo på en måte skaden skjedd... Vi har jo forsikring, og hva får alarmen egentlig gjort fra eller til? Virke forebyggende kanskje? Jeg ser mer nytten av å ha trygghet når man er hjemme, men da vil jo alarmen ikke kunne stå på der man er uansett... Kan dere gi meg noen gode argumenter for å skaffe alarm? Vet man kan få slik brikke man slår alarmen av med til å ha på nøkkelknippet. Vi har altid nøklene i gangen der alarmkontrollpanelet evt blir satt opp. Og hvis brikkene ligger der, er vi vel like langt... Må vi ta med brikkene/nøklene på soverommet hver kveld da eller? Hva gjør folk?
Tingenes Herre Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Brikken kan du ha i nattbordskuffen, den MÅ ikke sitte pÅ knippet. Jeg synes det er kjekt Å ha den pÅ nÅr mannen er pÅ reise og jeg er alenemor. Ikke sÅ glad i Å være hjemme alene, nei. Det er helt klart forebyggende Å ha. Ellers stopper alarmen gjerne tyvene fra Å ta med seg ting for den hyler sÅ høyt at det gjør vondt i ørene. Dessuten vil jo naboene bli oppmerksomme pÅ at noe skjer. En annen ting er at forsikringen blir billigere. Vi har ogsÅ brannvarsling og dersom det skulle begynne og brenne mens vi er pÅ ferie, varsles vekterne og kan kontakte brannvesenet. PÅ den mÅten vil skadene begrenses.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Alarm virker helt klart forebyggende. Hvis dere er de eneste eller en av få som ikke har alarm så er risikoen større for at deres hus blir rammet om noen planlegger å bryte seg inn hos noen i deres nabolag. Hvis ingen har alarm velger de garantert et annet hus enn deres hvis dere er de eneste med alarm. Hvis dere skaffer dere alarm og noen bryter seg inn vil de ha ganske liten tid på seg før det kommer noen og vil da sannsynligvis ikke få med seg like mye som hvis dere ikke har alarm. Vi bor i et område hvor ingen har alarm og vi kommer ikke til å skaffe oss alarm med det første heller
Gjest Hercule Poirot Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Vi har alarm bl.a. fordi vi i alle fall ikke skulle være det eneste huset i gata uten alarm. Nå tror jeg vi er blant de få som har her i gata, og da er vi ikke spesielt utsatt, siden det er så mange ualarmerte å velge mellom. Dessuten har vi brannvarsling, og ikke minst panikk-knapp.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 Vi har alarm med brannvarsler. På natta kan vi velge å skru på en som bare er koblet på døra, og hvis den da åpnes opp går alarmen med en eneste gang, de har ikke da mulighet til å finne nøklene uansett hvor nære døra de måtte ligge. Når vi er avgårde har vi jo nøklene med, så det er jo greit Er også veldig kjekt om vi er på ferie, for da ringer securitas og sier ifra hvis strømmen har vært borte i mer enn 12 timer, sånn at vi kan få noen til å redde maten vår (Om vi er i utlandet f.eks)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå