Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 I barnehagen til datteren min går det ei jente på 4 år. Hun har ikke norske foreldre. Hun har på seg hodeplagg daglig men gråter og tar det av seg så fort hun har mulighet, men foreldrene krever at hun skal ha det på seg for det er mannlig assistent på huset. Jeg vet hva jeg mener om slik, hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 I barnehagen til datteren min går det ei jente på 4 år. Hun har ikke norske foreldre. Hun har på seg hodeplagg daglig men gråter og tar det av seg så fort hun har mulighet, men foreldrene krever at hun skal ha det på seg for det er mannlig assistent på huset. Jeg vet hva jeg mener om slik, hva mener dere? Selvfølgelig er det ikke barnevernssak. Min datter, som er norsl, gråter også innimellom av klær hun må ha på seg. Hun vil ikke gå med lue, hun hater votter, hun nekter å bruke strømpebukse, men nå er det engang slik at det er jeg som bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Jeg kan ikke begripe hvorfor en fireåring skal måtte gå med religiøst hodeplagg, men barnevernssak er det overhodet ikke.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Men sier ikke alle de som praktiserer hodeplagg at det er frivillig, selv for de minste? At de velger å gå med for mamma gjør det?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 Men sier ikke alle de som praktiserer hodeplagg at det er frivillig, selv for de minste? At de velger å gå med for mamma gjør det? Jeg tror at de færreste 4-åringer, uansett religion eller hudfarge, får bestemme bekledning helt selv
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 Jeg er selv muslim og synes det er forkastelig å tvinge små barn til å gå med hijab! Dette er ett valg man selv skal få ta synes jeg! Men at bv kan gjøre noe i denne saken, det tviler jeg sterkt på.
<3 mine søte små<3 Skrevet 18. mai 2012 #7 Skrevet 18. mai 2012 jeg kjøpte en turkis lue til min 3 år gamle sønn i dag. han nektet å ha den på. men det blåste ute og vi hadde glemt den andre lua hjemme. så jeg sa at han var nødt. han hylte og grein. er det også en barnevern sak? men over til det du lurte på. nei det er ikke en bv sak. det at de ønsker at barnet skal dekke til håret sitt, har nok med dems religion å gjøre. at en skal skjule sin skjønnhet:)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #8 Skrevet 18. mai 2012 Jeg hadde ringt. Man skal ikke tvinge folk til å ha på seg religiøse hodeplagg om de ikke vil. Det har lite med å bestemme hva slags klær en 4-åring skal ha på seg. Vi har klær på barna våre, fordi vi vet best. Det høres ikke ut som de foreldrene her vet best. Jeg tviler på at bv vil gjøre noe, men likevel hadde jeg ringt inn bekymringsmelding.
<3 mine søte små<3 Skrevet 18. mai 2012 #9 Skrevet 18. mai 2012 Jeg hadde ringt. Man skal ikke tvinge folk til å ha på seg religiøse hodeplagg om de ikke vil. Det har lite med å bestemme hva slags klær en 4-åring skal ha på seg. Vi har klær på barna våre, fordi vi vet best. Det høres ikke ut som de foreldrene her vet best. Jeg tviler på at bv vil gjøre noe, men likevel hadde jeg ringt inn bekymringsmelding. Etter de foreldrenes tankegang, gjør de nok ikke dette for å være slem med dattera si. kan godt hende de er sterkt religiøse.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #10 Skrevet 18. mai 2012 Sterkt religiøse foreldre er ikke gode foreldre. Det er min lille hypotese.
<3 mine søte små<3 Skrevet 18. mai 2012 #11 Skrevet 18. mai 2012 Sterkt religiøse foreldre er ikke gode foreldre. Det er min lille hypotese. det kan så være, men er ikke forbudt å være strengt religiøse. og bv sak er det ikke. blir tåpelig å melde en slik fillesak til bv. da vil en bruke resurser på en tulleting, enn en som faktisk trenger det. dersom eneste grunn til å melde er.. barnet gråter fordi hun må bruke hijab..
Skautrollet Skrevet 18. mai 2012 #12 Skrevet 18. mai 2012 nei jeg ikke på dette som noen barneverns sak. er faktisk ikke alle muslimske barn som blir tvunget til dette, mange gjør det fordi mor gjør det,
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #13 Skrevet 18. mai 2012 De burde heller spørre om denne mannlige assistenten får følge jenta deres på do, eller bytte klær på henne. Det blir litt merkelig å tviholde på hijaben mens hun sitter der i trusa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå