Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Vurderer å prøve meg som bartender, noen som vil dele erfaringer fordeler/ulemper. Hva er lønnen tro? Mulig å kombinere bartender jobb med 2 små barn `? (har samboer) Takk for svar
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Det er veldig moro. Jeg er det ikke nå mer, men det er fordi det fulgte med en livsstil som ikke passer seg nå som jeg har barn. Var alltid igjen etter stengning og drakk og festet hver dag. ikke spesielt bra lønn 145,- timen fikk jeg vel, tipsen kan være bra om det er et populært sted. Fikk vel ca 1000 kvelden, men jeg flørtet med alle som kjøpte da, får gjerne litt ekstra for det Det er klart det er mulig å kombinere, men du er jo veldig trett på dagen da om du skal jobbe hver natt. Skal du ha "vanlig" jobb i tilegg? Det er altså veldig moro, men jeg er 22 år. Og hadde aldri gått tilbake til det yrket nå det er slitsomt står hele tiden, drikke og søl overalt, høy musikk kåte fulle folk, bitchy jenter innimellom.. Men veldig høy hastighet og ofte et supert familielignende miljø..
ladymaren Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Det er veldig moro. Jeg er det ikke nå mer, men det er fordi det fulgte med en livsstil som ikke passer seg nå som jeg har barn. Var alltid igjen etter stengning og drakk og festet hver dag. ikke spesielt bra lønn 145,- timen fikk jeg vel, tipsen kan være bra om det er et populært sted. Fikk vel ca 1000 kvelden, men jeg flørtet med alle som kjøpte da, får gjerne litt ekstra for det Det er klart det er mulig å kombinere, men du er jo veldig trett på dagen da om du skal jobbe hver natt. Skal du ha "vanlig" jobb i tilegg? Det er altså veldig moro, men jeg er 22 år. Og hadde aldri gått tilbake til det yrket nå det er slitsomt står hele tiden, drikke og søl overalt, høy musikk kåte fulle folk, bitchy jenter innimellom.. Men veldig høy hastighet og ofte et supert familielignende miljø.. Hi her ønsker ikke en 100% stilling og har ikke tenkt å drikke å feste etter på :/ har annen jobb så ønsker kun en liten stilling for å spe på intektene... Takk for svar
anonym91 Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 har jobba en periode i bar.. dritt bettaling. dritt arbeidstid.. bynnte kl 10 og var ferdig ca kl 3 av og til lenger om det var mye og rydde.. eg sleit litt med og sovne pga det bynnte og bli lyst når eg kom heim og fuglane kvittra. så måtte såve lenge for og ta gjenn tapt søvn.. så en helg med 2 jobbe kvelder gjekk i jobb og søvn men lite penger igjenn for det. veldig greit og stå i baren tiligt.. men ut over kvelden blir mannfolk ekkle.. mer slitsom jobb en og gå ut en kveld på fylla.. må ha tempo på topp om det er en plass det kommer mye folk. høy musikk og mas fra alle kanter så er umulig og hørre va folk sier
holahopp Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 jeg har og vært bartender og syns det er kjempegøy. Og det er kjempegrei måte å spe på inntektene med. En helg eller to i mnd. Jeg jobbet mest på sommeren da men jobbet døgnet rundt både som servitør og bartender på kvelden. Trengte ikke å drikke, men hadde det kjempegøy og fikk med meg det meste Det er jo gøy å gjøre noe annet. Her hadde vi en lønn på 170-200kr timen. Tenkte jeg skulle gjøre det samme faktisk, men da som servitør. Savner å jobbe sånn egentlig selv om jeg har god jobb og alt..så er det litt gøy å jobbe med noen helt annerledes
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 har jobba en periode i bar.. dritt bettaling. dritt arbeidstid.. bynnte kl 10 og var ferdig ca kl 3 av og til lenger om det var mye og rydde.. eg sleit litt med og sovne pga det bynnte og bli lyst når eg kom heim og fuglane kvittra. så måtte såve lenge for og ta gjenn tapt søvn.. så en helg med 2 jobbe kvelder gjekk i jobb og søvn men lite penger igjenn for det. veldig greit og stå i baren tiligt.. men ut over kvelden blir mannfolk ekkle.. mer slitsom jobb en og gå ut en kveld på fylla.. må ha tempo på topp om det er en plass det kommer mye folk. høy musikk og mas fra alle kanter så er umulig og hørre va folk sier Så det er vanlig at bartenderene rydder å vasker etter endt vakt? HI
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #7 Skrevet 18. mai 2012 Signerer #2, har samme erfaring. Hadde noe bedre grunnlønn, tips 500-3000 pr kveld. Arbeidet 3x ukentlig fra jeg var 22-27. Fantastisk morsomme år jeg aldri ville vært foruten, men med jobben følger en livsstil som på ingen måte lar seg kombinere med "voksenjobb" eller familie for den saks skyld.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 18. mai 2012 #8 Skrevet 18. mai 2012 Jeg var bartender for noen år tilbake, og det var både artig og bedritent på samme tid Artig når de rette menneskene var ute, de som har det gøy og nyter kvelden, mens det var regelrett bedritent når rølperne kom og lagde kvalm Var bartender i tre år, og opplevde dessverre å få flere drapstrusler ( fulle folk gjør de dummeste ting når de blir nektet servering ) så jeg ga meg. Skulle nok gitt meg tidligere, men hadde utrolig flotte kollegaer som jeg elsket å jobbe med. Hvis du liker det hektisk og høylytt, er absolutt bartenderyrket noe for deg Går alltids å kombinere med familieliv, men man må være obs på ugunstige arbeidstider, og at man da må få sovet nok slik at man kan fungere som forelder. Lønnen er ikke allverdens i utgangspunktet, det er som oftest tipsen som merkes Lykke til!
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 18. mai 2012 #9 Skrevet 18. mai 2012 Og til spm ditt, ja Bartendere er selvsagt igjen for å rydde, telle penger, legge penger i nattsafen, fylle opp til neste dag =) Slitsomt, men moro!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #10 Skrevet 18. mai 2012 Og til spm ditt, ja Bartendere er selvsagt igjen for å rydde, telle penger, legge penger i nattsafen, fylle opp til neste dag =) Slitsomt, men moro! Legges all tips i en pott som deles på alle etter endt vakt, eller går den tipsen jeg får bare til meg? HI
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 18. mai 2012 #11 Skrevet 18. mai 2012 Kommer litt ann på, litt forksjellig praksiss fra sted til sted, ene stedet jeg jobbet hadde jeg ene baren alene men det var 2 som stod bak meg, men det var klare skiller mellom hver kasse. Så da fikkk jeg all min tips alene, alle pengene som lå på min disk var mine penger. Et annet sted er det mer uklare skiller mellom kassene og da har det blitt lagt i en felles pott og 10% går til ryddegutten/jenta og resten deles likt på antall bartendere som har jobbet den kvelden.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #12 Skrevet 18. mai 2012 Første baren jeg jobbet i tjente jeg 110kr timen (i 2008), og der måtte vi dele tipsen med sjefen. Jobbet ofte doble vakter (15timer) og fikk aldri overtidsbetalt. Drittsted. Så du kan være uheldig. Har senere jobbet i andre barer og drevet bar. Da bedre betalt, og da jeg drev ville det aldri falt meg inn og tatt tipsen. Et sted jeg jobbet delte vi tips etter hvor mange timer vi hadde jobbet. Et skikkelig undervurdert yrke. Knallhard jobbing, og mye dritt. Aldri mer!
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 18. mai 2012 #13 Skrevet 18. mai 2012 Sier som #2 over her, det var fantastisk gøy den gang jeg var ung og "fri".. Men kunne aldri jobbet som barkeeper i dag, med snart to barn. Men jeg kan innrømme at jeg noen ganger får skikkelig lyst til å ta en "gjesteopptreden"
anonym91 Skrevet 18. mai 2012 #14 Skrevet 18. mai 2012 ja måtte vaske av klissete bord og gulv.. skoene hang fast i gulvet etter en hektisk kvel med mye søl.. og glass må vaskes osv.. men sjer mye på en kveld.. ser mangen ekkle og ubehaglige ting.. hadde en kveld eg var i "bilettluka" det var en mann med hjete stans.. han blei dratt inn på gulvet ved siden av meg av vaktene og di måtte til med gjenopplivning.. du får me deg mange slike opplevelser.. aner ikkje hvem mannen var eller hvordan det endte.. mye blod etter slosstkamper osv.. er faktisk ganske ekkelt og ver edru med så masse fyll og galskap til tider.. prøv deg heller på en vaske jobb el som ekstra jobb.. selv om noen kvelder som bartender var gøy så var det mest dritt.. ville ikkje gjort det igjenn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå