Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Jeg har ei snuppe på 6 mnd, som skal døpes om en måned. Det ble slutt mellom meg og barnefaren da jeg var 4 mnd på vei. Jeg fikk meg også ny kjæreste rett etterpå (en eks jeg har vært sammen med i mange år), og barnefaren fikk seg ny dame da jenta ble født. Nå lurer jeg på om jeg skal invitere henne i dåp? Jeg skal ha en liten dåp, med kun nærmeste familie. Kjæresten blir heller ikke invitert, da jeg ikke er sikker på om vi holder sammen, og synes ikke han har så mye der å gjøre da, dette skal jo handle om baby. Til opplysning har dama hans bare sett dattera mi en gang..
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Når det kun er nærmeste familie som er invitert så er det helt greit å ikke invitere nye kjærester
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Hadde snakket med bf, eller de begge og hørt hva de føler selv. Og så kan dere bli enige sammen, så det ikke blir noen sure miner Sikkert vondt for henne og bli "utestengt". Så for et godt videre sammarbeid hadde jeg gjort det sånn Men om stemor skal komme, så hadde jeg vel kanskje synes det var rart at ikke stefar fikk komme. Samtidig som jeg skjønner hvorfor du kanskje ikke vil ha han der. Siden du er usikker på forholdet. Men samtidig kan du jo ikke vite heller om bf og stemor holder sammen heller.. Så egentlig vanskelig å vite. Men vet om ei som ikke var sammen med bf, da hun skulle holde dåp for dattera si. Hun inviterte stemor. (Så har du hørt hva utfallet ble i 1 av en lignende situasjon )
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Kan du ikke ta en prat med barnefar og høre hva han tenker om det? Dersom det er alvor mellom barnefar og den nye kjæresten så kommer hun til å ha mye med barnet ditt å gjøre i fremtiden. Og med tanke på det så kan det være en fin gest å invitere henne i barnedåpen. Jeg tenker at du da symbolsk inkluderer henne i din datters liv. Er dere alle kloke voksne så legger dette grunnlaget for flere voksne som er glade i datteren din, som bryr seg om henne og og vil følge henne opp. Så dersom barnefar ser en fremtid med den nye kjæresten, så syns jeg at du skal invitere henne
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 Nå har ikke jeg og far en god tone, da han misbruker narkotika. Dette nekter han på til stadighet, og krever å ha alene-samvær. Da har jeg sjekket med bekjente, og de forteller at han ruser seg hver dag. Han kommer heller ikke på besøk, han har truffet jenta 5 ganger siden fødselen.. Og jeg tviler på at stemor blir i livet hans, da det allerede har vært slutt mellom de to ganger, i tillegg lyver han til henne om rusmisbruket sitt. Jeg har ingenting imot henne, men jeg vil at denne dagen skal handle om lillejenta, ikke alle de dyafunksjonelle familieforholdene hun er født inn i..:/
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 Syns kanskje det blir litt feil og kalle en kjæreste faren har vært sammen med noen måneder og som har sett ungen en gang stemor. Hadde de vært i et seriøst forhold ville jeg selvsagt bedt henne, men det høres kanskje ikke sånn ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå