Gå til innhold

Legen min påstår at jeg ikke har rett på svangerskapspenger??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som restaurantkokk, og arbeidet mitt består for det meste å lage mat til kunder og produksjon, men på jobben min er det veldig stessjwg springer og må jobber raskt og ha et høyt tempo hele dagen, jeg står oppreist 8 timer pr dag og det er aldri tid til mat pauser eller sitter pauser må vi spise på jobb så får vi beskjed om å spise mens vi lager mat. Noe som er ekstremt tungt nå som jeg er gravid, jeg står over ovner og griller å lager mat heile dag og det tar som regel aldri slutt på bestillinger før jeg er ferdig på jobb og nå som jeg er gravid svetter jeg 10 ganger mer en før og føler at jeg står å lager mat inne i ei badstue, jeg har ikke energi til annet en å gå på jobbe å har at barn på 2 år fra før som jeg ikke har energi til å ta meg av.

 

I tillegg til dette arbeidet så har jeg en sjef som ikke tar hensyn til graviditeten min og fortsetter å gir meg tungt arbeid med tunge løft, står og løping helle dagen og jeg blir altid satt til å lage maten til gjestene og sjefen forsvinner ofte inn på kontoret og andre steder for å gjøre noe og lar meg stå aleine med alt belastingen. Legen skreve et brev til sjefen min om at han måtte ta hensyn til min graviditet for å unngå en evt sykemelding, men forsatt er ingenting endret.

 

Da legen min skulle vurdere svangerskapspenger for meg fortalte han meg at jeg måtte ta kontakt med nav fordi han var usikkert på hva som måtte til for å få svangerskapspenger. Så jeg ringte nav som kun kunne fortelle meg at det var opp til legen å vurdere. Så i dag snakket jeg med legen å fortalte han at det var opp til han å vurdere. legen min fortalte meg da at det kun var personer som jobbet med kjemikalier og giftige stoffer som fikk svangerskapspenger, og at di kejmikaliene vi bruker til å vaske ovner kunne jeg lett klare å unngå å bruke.