Gå til innhold

oppsigelsetid og tidligere utflytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

har oppsigelsestid på 2 måneder her jeg bor. På grunn av oppussing, har kontrakten blitt sagt opp. Har fått nytt sted og bo, og regner med å være flyttet dit før oppsigelsestiden er gått, altså en måned kortere... kan jeg det, eller Må jeg bo til tiden er ute?

Videoannonse
Annonse
Gjest Miryks
Skrevet

Du kan så klart flytte før om du vil, men du må nok betale for den siste måneden også. Du kan så klart høre med utleier om du kan slippe den ene mnd.

Vi gjorde det slik sist vi flytta, men da kunne utleier leie ut leiligheten uka etter at vi hadde flyttet. Så han "tapte" ikke på det, om du skjønner :)

Skrevet

ok. har betalt depositum, så da kan jo det gå til den husleia da... takk for svar

Skrevet

ok. har betalt depositum, så da kan jo det gå til den husleia da... takk for svar

Depositum kan ikke brukes til å betale husleie med... Det er en forsikring for huseier mot at du ikke forlater leiligheten uten å vaske eller om ting er ødelagt som du kan stilles ansvarlig for... Du kan selvsagt høre med huseier hva han tenker men i utgangspunktet må du betale husleia og få tilbake depositumet etter at leieforholdet har opphørt...

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, du skal ikke måtte betale i oppsigelsestiden dersom de får inn en annen leier når du flytter ut. (Selv om det er noe tid igjen). da skal den nye betale for så mange dager som hun/han bor der, du skal betale for de forutgående dagene. Leier kan ikke motta dobbel leie for en del av perioden SELV OM du har oppsigelse på 2 mnd. Men får de ikke inn noen, må du betale.

Det er også sånn at den måneden du flytter, trenger du ikke flytte på den 1. i måneden. Du bare deler husleia på 30 og ganger med det antall dager du bor der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...