Gjest Miryks Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 For 4. året på rad, så har jeg sådd blomster inne i blomsterpotter, med det håpet at de skulle kunne plantes ute etterhvert. Men jeg må bare innse at jeg har like grønne fingre som en smurf. De vokser og gror som bare det, men det kommer aldri blomster. I dag kasta jeg den 11.planten. De vokser, men så dør de. Plutselig. Vanner jevnlig, bytter til større potter når det er tid for det osv. Så jeg må bare krype til korset og heller kjøpe noen fine blomster på blomsterbutikken hvis jeg vil ha blomster i hagen. Bah. Jeg som hadde gleda meg til å kunne peke på blomstene og si "Det er eget oppdrett" :> Noen ikke-smurfer her inne som har tips til hvordan en kan få litt grønnere fingre? Evt komme med tips til hva jeg muuuligens gjør feil?
Fru Grønn Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 En skal visst gjødsle samtidig med vanning, lite og ofte. Har jeg hørt.... Null egenerfaing Lykke til
Gjest Antarctica Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Jeg dreper alt, selv kaktuser; selv plastblomster! Så her er det ikke noe å hente.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Puh! Jeg ble med ett redd for at du skulle slutte på forumet da jeg leste overskriften
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 Ga opp for mange år siden jeg, er ikke 24 enda, men veldig innforstått med at jeg kommer aldri til å klare å holde en eneste plante ilive. Har en Orkidè jeg fikk av samboeren til morsdagen, merklig nok lever den enda! Kan ikke huske jeg har vannet den siden mars mnd jeg :-p
Gjest Mentha & Junior Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 (endret) Jo takk, visne fingre her i gården. Gikk til heftig innkjøp av ferdige fine friske blomster som jeg har plantet ute i god blomsterjord (visstnok). Bidrar med vann, og så får naturen ordne resten selv. Jeg melder meg offisielt ut av videre stell, etter mang et feilskjær i tidligere år. Sier jeg har plantet de selv jeg da, og så får folk tenke ut resten sjæl. Har forresten også én orkidé som jeg fikk i februar en gang. Den lever faktisk enda, og jeg har vurdert å ta skrytebilde av den, for det er vel bortimot det lengste noen plante har overlevd hos meg. De fleste planter skyr meg som pesten og skjelver langt ned i pottene sine når jeg kommer inn døra på Plantasjen. Der kommer _Hun_, plantemorderen! ...ser jo nå at du spør om råd til hvordan å IKKE drepe plantene. Sorry, da kan jeg ikke hjelpe deg Endret 18. mai 2012 av Mentha & Junior
Gjest sug lut Skrevet 18. mai 2012 #7 Skrevet 18. mai 2012 Hva sår du? Tagetes er idiotsikkert, og blir mye finere enn de du får kjøpt - skikkelig tette og flotte og evigblomstrende, favorittplante. Funker fint med blomstererter også, men de blir ofte for lange og strantne før du får planta ut. Tomater funker, og chili (som har fine blomster også). Men pyntekosmos har i år dæva i antall bortimot 30 (og jeg er av dem som egt får det til men aner ikke hva som har skjedd). Og det har skjedd omtrent som du sier - starter flott, men rundt 10 cm mister de helt livsmotet og legger seg ned og dør. Aner ikke hvorfor - har gjort akkurat det samme som før om årene men i år har de tydeligvis fått pest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå