Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Han må i terapi og finne ut av hvorfor han oppfører seg sånn. Han lyg som bare det til meg. Det meste av kranglingene våre handler om alkohol og at han lyg om det. Han har ett stort problem med alkohol! Alkoholen styrer han. Han burde ikke drikke men han innser ikke det. Det andre problemet er penger! Han klarer ikke å styre penger og betale regninger. Alt er en lang historie men hvor kan man søke hjelp? Terapi eller noe. Må han kontakte legen først eller hvordan fungerer dette?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Rusmisbruk, enten det er alkohol eller narkotika, medfører gjerne mange løgner. Har selv følt på kroppen hvordan det er å omgås en som har slike problemer, det er veldig tøft. I mitt tilfelle var det en arbeidskollega. Det beste er om mannen din selv innser at han har et problem og oppsøker hjelp. I tilfellet med min kollega var det jeg som fant et behandlingssted og "heldigvis" var han da så langt nede at han faktisk skjønte at dette ikke nyttet lenger. Han gikk veldig lenge i behandling og har det veldig bra nå. Hvis mannen din ikke klarer å snakke om dette anbefaler jeg at du spør din egen fastlege om råd. Det er uansett viktig at du sørger for at du og evt. barna deres ikke dras med i "dragsuget".
Gjest Antarctica Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Og at du sørger for at dette er HANS problem, ikke bli en "medavhengig" som muliggjø misbruket ved å redde ham ut av situasjoner han setter seg selv i. Jeg tror dessverre din mann er klar for et ultimatum... å velge mellom å miste alt, familie, jobb,hjem og økonomi, ELLER å miste alkohol. (Også "kosedrikking")
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 Takk for svar. Jeg tror at han er syk. Det er jeg faktisk veldig sikker på. Han risikerer alt. Jeg prøver å snakke med han men ingen nytte! Han vil ikke forstå meg! Han bare lyg og lyg. Han trenger først å snakke med noen prof. om dette. Tror ikke at det er så gale at han burde innleggast men det er gale nok for å ødelegge familie livet! Jeg skal snakke med legen min ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå