Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Er det slik at de hormonene som gir utslag på en graviditetstest i svangerskapets første uker kun er til stede/ekstra sterke i begynnelsen, eller vil en test også gi utslag dersom man er ca 3 mnd på vei el mer? Vil en graviditetstest vise "gravid" under hele svangerskapet? Noen som vet? Spør fordi jeg tror jeg er gravid og ganske langt på vei (har hatt mensen hver mnd og ingen symptomer på graviditet), men har tatt en test som sier "Ikke gravid".
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Nivået av HCG stiger frem til du er ca 3 mnd på vei, deretter avtar det, slik at det ikke er uvanlig at man kan ta en test i 8 mnd (for de som måtte være i tvil...), som kan være negativ. Hvorfor tror du at du er gravid hvis du har regelmessig mens og ellers ingen symptomer? da ville jeg nok stolt på testen som sier at du ikke er det...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Den vil være positiv gjennom hele svangerskapet og en stund etter fødsel om du er gravid. Det er under hele svangerskapet økt nivå av hcg
Mamma&gutta Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Takk for svar! Det er ganske sprøtt.. har ikke hatt noen symptomer (mens, ikke kvalme el ubehag, ingenting) men jeg har plutselig (det er snakk om kun få dager..) fått mage og kjenner liv. begynner å lure på om det har rablet for meg.. men fått mage med følbare kanter, tyngde i bekkenet, og som "flytter" på seg, føler bobler og liv. høres kanskje merkelig ut, men jeg har 2 barn fra før og vet at det føles annerledes enn luft i magen ;-) Får lettere panikk, men får ikke bestilt tid hos legen min før mandag så følelsen av sjokk og redselen for å føde et barn om få mnd er ganske overveldende.. :-P
Mrs. Bouquet Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 Man har mer enn nok hcg gjennom hele svangerskapet til at det skal bli positiv test. Er kun helt i startfasen det er lavt. Så øker det kjapt, går litt ned for å stabilisere seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå