Gå til innhold

Er jeg litt rar


Anbefalte innlegg

Skrevet

som gleder meg til fødsel?

 

Har aldri opplevd smertene en fødsel innebærer, siden dette er mitt første. Så nå har jeg en så gru/gleder meg til fødsel følelse...

 

Alle snakker jo om hvor vondt det var osv... så jeg ser litt fram i mot å se hvordan jeg og min kropp takler denne smerten.

 

Samtidig en glede over å hilse på et nytt menneske som aldri har satt sine føtter på jorden...

 

Føler at jeg har litt rare tanker om dagen...siden det er veldig kort tid til fødsel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som gleder meg til fødsel?

 

Har aldri opplevd smertene en fødsel innebærer, siden dette er mitt første. Så nå har jeg en så gru/gleder meg til fødsel følelse...

 

Alle snakker jo om hvor vondt det var osv... så jeg ser litt fram i mot å se hvordan jeg og min kropp takler denne smerten.

 

Samtidig en glede over å hilse på et nytt menneske som aldri har satt sine føtter på jorden...

 

Føler at jeg har litt rare tanker om dagen...siden det er veldig kort tid til fødsel...

 

Ikke rart:) Er jo mye mer å glede seg til enn å grue seg til. Og har du en grei fødsel så er det faktisk ikke så forferdelig. Husker jeg tenkte dagen derpå at gjerne kunne føde en gang den dagen også :) Var godt å kjenne at selv om det var vondt så hadde jeg kontroll på en måte.

Skrevet

Da var jeg litt rar også ;) jeg så alt av typ jordmødrene,fødselserier,spurte venner og kjente om de kunne forteller alt om sine fødsler,leste alt av historier her inne. Selv om de fleste historiene er de reneste skrkkhistorier gruet jeg meg aldri, men så frem til egen fødsel.

Jeg syntes min fødsel gikk kjempebra. Hadde nok noen tanker underveis om aldri mer,men de kan jeg ikke huske nå. :)

Skrevet

Gledet meg veldig til første fødsel selv. :)

Gjest yrild
Skrevet

For en fantastisk innstilling til fødselen :-)

 

Bare husk å pust gjennom smerten!

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg...følte at de jeg nevnte det for, synes jeg var rar... For de mente at det var det verste de hadde opplevd...

 

Det eneste jeg gruer meg til er at det skal oppstå komplikasjoner...

 

HI

Skrevet

Lykke til HI.

 

Alle er ikkje like og kansje du er dritt heldig. Fiser ungen ut.

Skrevet

Det er ikke bare deg, jeg gledet meg til min første fødsel og med en slik positiv innstilling blir alt så mye lettere! :)

Vondt, ja - men det er en positiv smerte som det kommer noe godt ut av.

Gleder meg like mye til neste fødsel!

Skrevet

Kroppene våre er vel lagd for denne type smerte, så det kan bare gå bra...håper bare han i magen ser det på samme måte...hehe

 

HI

Skrevet

Jeg tenkte sånn som deg. :)

 

Og jammen endte jeg ikke opp med en fantastisk fødsel, til tross for igangsetting- jeg ble overrasket over hvor mye mindre vondt dte var enn jeg hadde trodd, og hvor lett kroppen min taklet smerten. Fødte uten bedøvelse, og syntes det var helt greit.

 

Og dagen etterpå sa jeg at jeg glatt hadde gjort det igjen! :)

Skrevet

Med sånne hyggelige kommentarer, så kan en vel ikke gjøre annet enn å glede seg...tenk dere den vidundelig følelsen å sette et nytt menneske til verden...

 

Jeg veit at det vil gjøre vondt både under og etter fødsel, men snodig nok så gjør det til at jeg ser fram til det...føle seg overvinnelig for en liten stund... :-)

 

HI

Skrevet

Jeg gleder meg også! Skjønner at det kommer til å bli vondere enn noe annet, men helt sikkert en helt annen form for smerte enn noe annet. Konstruktiv smerte. Gleder meg veldig til å møte minsten i magen. Hvem skjuler seg der inne? Gutt, jente? :)

 

Det nærmer seg veldig, og jeg er klar! :)

Lykke til*

Skrevet

Lykke til HI.

 

Alle er ikkje like og kansje du er dritt heldig. Fiser ungen ut.

 

Haha :D for en kommentar, fikk meg en god latter nå :D

 

HI, det gjør nok vondt, men det er jo et mirakel å oppleve! Gled deg du :)

Skrevet

Du er ikke alene :) Jeg hadde samme innstilling da jeg ventet nr 1 og 2, og de ble fanastiske fødsler, selv uten smertestillende :) Nå skal jeg føde nr 3 til jul, og jeg gleder meg masse :) En fødsel er mye mer enn smertene :)

 

Masse lykke til :D

Skrevet

"Du skal føde ditt barn med anstrengelse og glede."

 

(Sitat fra bibelen, tror jeg) :)

Skrevet (endret)

Jeg forventet ingenting til min fødsel, var bare klar over at jeg skulle huske berg og dalbane-tanken. Rien går mot en topp og daler ned igjen + at på vei til sykehuset sang jeg alfabetet :P Haha! Hva man faktisk gjør:p

 

Syns du har en super innstilling og gled deg til følelsen av å få barnet lagt opp :)

 

Jeg fødte i fjor og skal føde igjen i år, dvs; det er overkommelig ;)

 

 

(Jeg følte meg som den ur-kvinnen med krefter jeg ikke visste jeg hadde :) )

Endret av kaklemor
Skrevet

Jeg gledet meg også, men må si jeg fikk sjokk over hvor vondt det var likevel, og fødselen min var ikke akkurat fantastisk. Den varte i 48 timer, endte med drypp, epidural og vakum.

Skrevet

Jeg gledet meg også. Det var vondt, skikklig vondt også, men jeg gledet meg til fødsel nr. 2 også. Den var foresten knapt nok vond.

Skrevet

Alt kommer vel an på hvilken innstilling man har...som sagt før, så veit jeg at det kommer til å gjøre kjempevondt og at jeg sikkert kommer til å angre på at jeg gledet meg....hehe

 

men det er jo snakk om 1 kanskje 2 dager i løpet av et liv...tenk dere all den gleden resten av livet kommer til å gi.

 

Trur at hormonene spiller meg et lite puss om dagen... ;-)

 

Hi

Skrevet

Jeg har 2 små på 19mnd og 1,5mnd, og vil kalle følelsene mine før fødsel en slags skrekkblandet fryd :) Men mest fryd!

 

Det jeg lærte fra første gang og tok med med andre gangen var at det hjelper overhodet ikke å spenne kroppen under riene. Det gjør jo skrekkelig vondt (riktignok en meningsfull smerte) og det er veldig lett å spenne alle musklene i hele kroppen... Så etter første fødsel var jeg støl i HELE kroppen i noen dager, til og med i armene, leggene og nakken :)

 

Andre gangen fokuserte jeg veldig på det under riene, og tenkte spesielt på armene -at når riene bygde seg opp så fokuserte jeg på å slappe av i armene og at de skulle ligge slapt på hver side av kroppen, og puste rolig og kontrollert hele veien så langt det lot seg gjøre! Var ikke støl et sekund i etterkant :)

 

MASSE LYKKE TIL!! Misunner deg nesten ;)

Skrevet

Jeg gledet meg også til fødsel, og da vannet gikk 2 uker før fødsel fikk jeg et fryktelig adrenalin-kick!

Ble sendt hjem 4 ganger, med rier som var avogpå, var sliten som fy tredje dagen, da jeg egentlig skulle settes i gang for å få riene i gang ordentlig.

Følte meg litt snytt da jeg etter 70 timer og 6 cm åpning måtte ta hastesnitt.. Men men, alle fødsler er ulike!

 

Lykke lykke til :) Håper du får en flott fødsel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...