Cat.68 Skrevet 17. mai 2012 #1 Skrevet 17. mai 2012 Har kommet borti noe rart en knapp eller noe kan jeg ikke skrive alfabetets siste bokstaver dere vet hvilke det er. F[r bare disse merkelige figurene isteden....... Hvordan fikser jeg dette
Gjest Mentha & Junior Skrevet 17. mai 2012 #2 Skrevet 17. mai 2012 Høres ut som om du har skiftet over til amerikansk tastatur. Prøv dette: På Windows' oppgavelinje (nederst på skjermen) har du sannsynligvis en liten knapp med bokstavene EN . Det står for engelsk tastaturoppsett. Klikk på den, og velgNO (norsk) i stedet. Da burde du få tilbake æ, ø og å igjen. Dersom du ikke trenger å veksle mellom norsk og engelsk tastatur til stadighet (hvem gjør det?), kan du høyreklikke på oppgavelinjen, velgeVerktøylinjer, for så å avkrysse Språklinje. Det er samme metode for å få den tilbake på oppgavelinjen om det skulle bli aktuelt. Men det stopper ikke der. Standard i Windows er at hurtigatasten Alt+Shift hopper mellom ulike tastaturspråk. Trykk Alt+Shift, og du får tilbake din gamle språkinnstilling. Når Windows er innstilt på engelsk tastatur, skjer følgende: æ blir ' æ blir " ø blir ; ø blir : å blir [ å blir {
Cat.68 Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2012 Tuuuusen hjertelig, det var akkurat det som hadde skjedd. Nå har jeg et normalt tastatur igjenn. Og den skriver æ ø å og lager hjerter og alt <3 you go girl!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå