jordbærsjokolade Skrevet 17. mai 2012 #1 Skrevet 17. mai 2012 Eller blir de tunge? Lager vafler uten egg så vil ha i noe om gjør de luftige:)
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #4 Skrevet 17. mai 2012 Noe som er ekstra godt i vaffelrøre er is. Neste gang det er en liten rest i boksen med is, en slik halvsmeltet dæsj som man bare kaster fordi den ikke er noe god om man fryser den igjen, putt den i fryseren! Neste gang du skal lage vafler tiner du isrestene og har i røren. Blir kjempegodt. Jeg bruker bare vaniljeis da, men vet andre gjør det samme også med jordbæris o.l. Vaniljesaus er også godt i vaffelrøre, eller yoghurt. Jeg har aldri laget uten egg da, men ville kanskje hatt i litt ekstra bakepulver?
jordbærsjokolade Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. mai 2012 De ble aldeles nydelige med kefir:) Hadde i to teskjeer med bakepulver så de ble luftige og fine. Neste gang skal jeg prøve med is i, takk for tips:)
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #7 Skrevet 17. mai 2012 Fløte og vikingmelk på boks er nydelig i vaffler:)
Benni81 Skrevet 17. mai 2012 #8 Skrevet 17. mai 2012 Jeg har også oppi rester av risengrynsgrøt om vi har det. Det er kjempegodt! Og bruker gjerne skummet kulturmelk i samme røra, da blir det nam! Må seff ha i bakepulver eller natron særlig natron fungerer bra når jeg bruker kulturmelk, da blir de ekstra luftige..).
mamma_til_gutt Skrevet 17. mai 2012 #9 Skrevet 17. mai 2012 Bytt ut hvetemelet med speltmel. Samme forhold. Blir super fluffy! Gjelder i grunn alt utenom gjærbakst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå