Gå til innhold

Inspirert: hvis barnehagen til barnet ditt ringer til barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

fordi barnet ditt har sagt noe ille til dem som ikke er sant, blir dere sinte eller "glade" fordi de bryr seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de ikke hadde snakket med oss først som de skal gjøre hadde jeg lurt på om de som jobber i bhg har nok utdannelse til å jobbe med slike ting.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

mphs, det er faktisk tilfeller der barnehagen eller skolen ikke trenger å snakke med foreldrene først. Det kommer an på hva saken gjelder.

Hvordan jeg hadde reagert? Antageligvis hadde jeg vel reagert negativt med en gang. Det tror jeg er menneskelig. Men jeg håper at jeg når alt var over egentlig ville vært glad for at barnehagen tar barna på alvor og undersøker i stede for å bare avfeie det. Vi har jo sett eksempler på hva det kan føre til.

Skrevet

mphs, det er faktisk tilfeller der barnehagen eller skolen ikke trenger å snakke med foreldrene først. Det kommer an på hva saken gjelder.

Hvordan jeg hadde reagert? Antageligvis hadde jeg vel reagert negativt med en gang. Det tror jeg er menneskelig. Men jeg håper at jeg når alt var over egentlig ville vært glad for at barnehagen tar barna på alvor og undersøker i stede for å bare avfeie det. Vi har jo sett eksempler på hva det kan føre til.

Jeg jobber i bhg (ikke med barna) og ble fortalt at de skal diskutere bekymringen med foreldrene først for å høre og se reaksjonen deres før de melder fra til barneværnet.

Men ikke sikkert dette er sant i alle situasjoner da.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ved misstanke om overgrep / mishandling tog muligens enkelte andre alvorlig ting renger ikke barnehagen å snakke med foreldrene. Det har vel med forspillelse av bevis / påvirkning av ungene å gjøre.

Skrevet

Om de ikke hadde snakket med oss først som de skal gjøre hadde jeg lurt på om de som jobber i bhg har nok utdannelse til å jobbe med slike ting.

Lurer på om du har utdannelse siden du ikke vet at ved seksuelle overgrep eller vold så skal ikke barnahagen, eller andre som måtte melde fra, ta dette opp med foreldrene. Det er særlig viktig fordi varsling til foreldrene i slike saker kan ikke bare føre til bevisforspillelse, men også replisaliser og manipulasjon av barnet.

Skrevet

Lurer på om du har utdannelse siden du ikke vet at ved seksuelle overgrep eller vold så skal ikke barnahagen, eller andre som måtte melde fra, ta dette opp med foreldrene. Det er særlig viktig fordi varsling til foreldrene i slike saker kan ikke bare føre til bevisforspillelse, men også replisaliser og manipulasjon av barnet.

Hva mener du min utdannelse har med dette å gjøre. Tror du alle med en utdannelse vet alt?

Skrevet

Hva mener du min utdannelse har med dette å gjøre. Tror du alle med en utdannelse vet alt?

Jeg tenkte at siden du først tok opp dette med utdannelse og siden du selv tok feil så er vel utdannelse relevant også i ditt tilfelle. Eller gjelder det bare andre?

Skrevet

Jeg tenkte at siden du først tok opp dette med utdannelse og siden du selv tok feil så er vel utdannelse relevant også i ditt tilfelle. Eller gjelder det bare andre?

Skrev da ut fra at de som jeg kjenner som jobber med barn fortalte meg at de måtte ta det opp med foreldrene før de varslet barneværnet.

At de tok feil kunne ikke jeg vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...