Gå til innhold

sover deres små veldig ujevnt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså.. min tre måneder gamle jente pleier å være regelmessig i søvnmønsteret sitt.. Hun sover fremdeles veldig mye..

Hun sover fra ca. 22 til ca. 0700

og så sover hun fra ca. 0800 til ca. 1100

og igjen fra ca. 1200 til ca. 1400

Deretter er hun endel våken, med små dupper innimellom til ca. 1800, hvoretter hun igjen sover et par timer, og igjen er litt våken før leggetid ca. kl 2200

I dag har hun vært helt snål..

Sov til 0900 i dag tidlig (ikke fått flaske siden 2200 i går)

Sov ikke noe særlig før etter flaske kl halv tolv... Da sov hun til gjengjeld til ca. kl 1600... og sovnet igjen like etter flasken, og sover fremdeles nå.. kvart over ni!!

Det vil si at hun kun har drukket tre flasker melk i dag.. og har sovet seg gjennom store deler av dagen, bortsett fra på formiddagen (da hun ellers pleier å sove)

Er det vanlig å snu sånn rundt på det? eller... jeg er redd hun er syk eller noe sånt jeg, men bør vel ikke vekke henne heller?

Hilsen forvirret førstegangsmor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skricer at hun er 3 mnd. Man kan ikke forvente rytme som er stabil før de er 2

Skrevet

Det er veldig forskjellig fra barn til barn hvor mye de sover. Når min første var rundt 3mnd, sov han 1-3 timer mellom hvert måltid + hele natten 19-07, mat og sov til 9.

Kanskje din tror det er natta nå siden hun har sovet siden 16?

Ville kanskje vekket henne nå for å få henne i seng igjen før midnatt? Uansett er det du som kjenner babyen din best :-)

Det viktigste er at man skiller mellom natt og dagsoving.

Men det meste går seg nok til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...