Gå til innhold

Hvordan finner jeg tilbake motivasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ned fra 86 til 72 kg.. og skal ned til 60, men den siste måneden har jeg stått stille, og til og med gått bittelitt OPP i vekt igjen... :-/... Jeg var så flink .. lenge... Gikk ned inntil en kg i uken ved å telle kalorier og gå turer. Nå sitter jeg på sofaen igjen og spiser godteriet til barna, lomper med smør og sukker, en pose nøtter... alt mulig sånt som jeg kan finne...

Jeg skjønner ikke helt hvorfor motivasjonen svikter Nå... Jeg har jo vært så flink, og ser at det gir resultater. Jeg er IKKE fornøyd med meg selv sånn jeg er nå, så.. Hva skjer? Hva kan jeg gjøre for å finne tilbake til drivkraften og motivasjonen?

Noen som har vært der jeg er nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er der jeg også.. Eller nesten. Jeg har 4 kg igjen til målet og ikke pokker om jeg klarer å motivere meg til å gjøre det! Men den siste uken har jeg analysert meg selv.

Jeg har funnet ut hvorfor jeg småspiser godis, og det er fordi jeg er sulten, tørst, trøtt, lei meg, kjeder meg.... Og så har jeg gjort noe med årsaken. Det har hjulpet, og når jeg er sulten, spiser jeg, drikker når jeg er tørst, legger meg når jeg er trøtt, ringer en venn når jeg er lei meg, og begynner på husarbeid når jeg kjeder meg. Ingen godis så langt, men i morgen har jeg lov:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...