Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 banken vist navnet ikkje stemmer over konto nr. Min bestemor slo eit siffer feil på kontonr. Kva sjer når ho har kontakta banken om detta ? (pengane er vekke fra konto )
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Vet ikke hva banken gjør, men hun kan be dem hjelpe henne med å ordner opp i dette. Trodde det ikke gikk an å betale hvis konto og navn ikke stemmer....
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 Det går fint med feil navn til eit kontonr.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 Jeg bruker skandiabanken og her har det ikke gått. Skrev feil kontonr. engang og da kom det opp en varsel der det sto at navn og konto stemmer ikke overens.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 Hun er ikke den første som opplever dette, pengene går til den kontoen hun har tastet inn. Banken kan hjelpe henne å finne eieren av kontoen, men denne eieren trenger ikke betale tilbake pengene om de nekter. Var en sak om det i avisen en gang, personen som mottok pengene trodde det var en tippegevinst og brukte de opp, personen som hadde tastet feil fikk ikke pengene tilbake...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Jeg bruker skandiabanken og her har det ikke gått. Skrev feil kontonr. engang og da kom det opp en varsel der det sto at navn og konto stemmer ikke overens. TULL Har konto der og navnet var feil men rett etternavn. Havna på kontoen men feil navn på papire.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #7 Skrevet 16. mai 2012 Hun er ikke den første som opplever dette, pengene går til den kontoen hun har tastet inn. Banken kan hjelpe henne å finne eieren av kontoen, men denne eieren trenger ikke betale tilbake pengene om de nekter. Var en sak om det i avisen en gang, personen som mottok pengene trodde det var en tippegevinst og brukte de opp, personen som hadde tastet feil fikk ikke pengene tilbake... Det var domt og høre. Vi har kontakta banken og håper det løser seg men ser ikkje oppløftande ut. Ho sa i skaranken at vil ikje detta løse seg den posetive vegen skal ho slutte og bruke nettbank. HI
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 Jeg bruker skandiabanken og her har det ikke gått. Skrev feil kontonr. engang og da kom det opp en varsel der det sto at navn og konto stemmer ikke overens. TULL Har konto der og navnet var feil men rett etternavn. Havna på kontoen men feil navn på papire. Går fint ann å sette de på feil konto, kan også risikere at man ikke får de tilbake. Kjenner noen som tastet feil og han fikk ikke pengene tilbake, fordi den som hadde fått pengene, nektet å godkjenne en tilbakebetaling. Selv fikk jeg utbetalt dobbel lønn fra arbeidsgiver en gang, og da ble pengene trukket tilbake uten en godkjenning fra meg. Men er sikkert forkjellig fra bank til bank. Det beste bestemoren din kan gjøre, er vel å ringe banken og prøve å få de til å hjelpe henne med å få pengene tilbakeført.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #9 Skrevet 16. mai 2012 Jeg bruker skandiabanken og her har det ikke gått. Skrev feil kontonr. engang og da kom det opp en varsel der det sto at navn og konto stemmer ikke overens. TULL Har konto der og navnet var feil men rett etternavn. Havna på kontoen men feil navn på papire. Hvordan kan det være tull når jeg bruker skandiabanken? Jeg tastet riktig navn men feil siffer på kontornr. Fikk ikke betalt regningen hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #10 Skrevet 16. mai 2012 Jeg bruker skandiabanken og her har det ikke gått. Skrev feil kontonr. engang og da kom det opp en varsel der det sto at navn og konto stemmer ikke overens. TULL Har konto der og navnet var feil men rett etternavn. Havna på kontoen men feil navn på papire. Hvordan kan det være tull når jeg bruker skandiabanken? Jeg tastet riktig navn men feil siffer på kontornr. Fikk ikke betalt regningen hvertfall. Jeg kan si det motsatte feil navn med rett konto. Vart trekt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #11 Skrevet 16. mai 2012 Jeg bruker skandiabanken og her har det ikke gått. Skrev feil kontonr. engang og da kom det opp en varsel der det sto at navn og konto stemmer ikke overens. TULL Har konto der og navnet var feil men rett etternavn. Havna på kontoen men feil navn på papire. Går fint ann å sette de på feil konto, kan også risikere at man ikke får de tilbake. Kjenner noen som tastet feil og han fikk ikke pengene tilbake, fordi den som hadde fått pengene, nektet å godkjenne en tilbakebetaling. Selv fikk jeg utbetalt dobbel lønn fra arbeidsgiver en gang, og da ble pengene trukket tilbake uten en godkjenning fra meg. Men er sikkert forkjellig fra bank til bank. Det beste bestemoren din kan gjøre, er vel å ringe banken og prøve å få de til å hjelpe henne med å få pengene tilbakeført. Takker for svar ser ikkje lovandes ut for bestemor. Blir nok stopp på nettbank med ho. HI
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #12 Skrevet 16. mai 2012 Jeg bruker skandiabanken og her har det ikke gått. Skrev feil kontonr. engang og da kom det opp en varsel der det sto at navn og konto stemmer ikke overens. TULL Har konto der og navnet var feil men rett etternavn. Havna på kontoen men feil navn på papire. Hvordan kan det være tull når jeg bruker skandiabanken? Jeg tastet riktig navn men feil siffer på kontornr. Fikk ikke betalt regningen hvertfall. Jeg kan si det motsatte feil navn med rett konto. Vart trekt. Har ikke skrevet feil navn før, men bare feil konto. Aldri blitt trukket.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #13 Skrevet 16. mai 2012 Korfor klarer svindlarane seg da ? Bruker konto nr og slipper unda med anmeldelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå