Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll i dag og fikk målt blodtrykket, og det var høyere enn det jordmor likte.

Jeg fikk beskjed om å ta det med ro fremover.

Men urinprøven var heldigvis ikke noe galt med, så det er ingen krise enda.

Er bare så redd for svangerskapsforgiftning da jeg vet at et par tilfeller hvor dette har gått ille, så det er vel bare å slappe av.

 

Hvilket blodtrykk er målt på dere andre forresten? Greit å ha noe å sammenligne med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at det bekymrer deg, har selv følt på kroppen negative konsekvenser høyt blodtrykk i svangerskapet kan ha. Men så fint du ikke har andre symptomer på svangerskapsforgiftning! Håper du får slappet godt av og at det roer seg. Det fins medisiner å ta, i verste fall, for å prøve å få det ned. Du får sikkert oppfølging av legen din!

 

Siden du spør om andres trykk var det jeg egentlig ville si, var at folk kan ha forskjellig trykk i utgangspunktet. Så det kan være vanskelig å sammenligne med andre, og det de har hørt og gjort når deres trykk har vært høyt...

Skrevet

eg hadde dette for 1 måned siden, blei sjukemeldt og har prøvd å ta det med ro.. har fått ny time hver uke for å sjekke bt, men den siste uken har eg ikkje vert siden bt gikk ned etter 14 dager hjemme i fred og ro... ikkje tenk på dette, bt varier veldig i et svangerskap for at det skal være noe fare skal det være utslag på urinene og så lenge det ikkje er det har du ingen ting å bekymre deg for... men sjekk bt og urinen ofte i tilfelle..

Skrevet

Takk for svar!

Jeg blir nøye fulgt opp i utgangspunktet så de følger vel med dette godt også nå.

Ellers får jeg kreve at de gjør de ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...