Gå til innhold

Hvilke tradisjoner har dere på 17 mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler ikke jeg har vokst opp med noen spesielle tradisjoner annet enn barnetoget, og 17 mai fest på det lokale grendahuset på ettermiddagen. Mannen har heller ikke noen spesielle tradisjoner (Han hater å gå i tog hehe) Men jeg har lyst til å lage noen egen for vår lille familie, men trenger tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ingen tradisjoner vi heller, men er vant med kyllingssalat på 17.mai hjemme før toget. Så tog, leker på barneskolen og samles med familie ved tre-tiden for grillings eller noe annet enkelt. Pleier å tenne bålpanna utover kvelden :)

Skrevet

Hvis definisjonen på tradisjon er at noe gjentar seg hvert år, så har vi blant annet disse tradisjonene: Spise frokost "på fjæla" i BH og understakk, småløpe til skolen i siste lita, få gnagsår, spise vårruller på gata og bli småkvalm av soft is :)

Bortsett fra det så er det ikke andre tradisjoner enn barnetog, lunsj hos foreldrene mine, borgertog og hjem for å få av seg stakk og pensko og slappe av.

Skrevet

Vi går i barnetog, drar hjem å slapper av litt før vi drar til skolen (Kaffe, kake, is, pølser, konkurranser og underholdning) Deretter kjører vi inn til sentrum å ser litt på borgertoget. Deretter går vi ut på restaurant eller hotell og spiser middag.

Skrevet

Vi reiser til sentrum og ser på barnetoget, de to eldste barna våre går i toget med klassen sin. Rusler litt rundt i byen og ser på folket om det er vær til det.

Reiser hjem og spiser lunsj.

Drar til skolen for leking, kaffe, kaker, is, pølser og sosialt samvær med andre familier i samme skolekrets.

Reiser hjem til oss og griller en deilig middag, alle besteforeldrene er invitert.

Da jeg var barn var vi alltid på tivoli på kvelden, det var en årlig tradisjon, men her jeg bor nå er det aldri tivoli på denne tiden så den tradisjonen har jeg ikke kunnet bringe videre til mine barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...